Avatar billede hyber Nybegynder
18. februar 2005 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 WAN forbindelser og en LAN

Hej eksperter.

På mit internet har jeg i øjeblikket 2x 2Mbit satelitforbindelser på internettet hjem til Danmark. Hvilket er lidt træls, da vi kun har et LAN netværk.

Jeg ville gerne lave noget loadbalance mellem de 2 forbindelser ind til mit LAN. I øjeblikket har jeg 2 Linux DHCP servere (2 fysiske computere) hvor de hver deler ud til halvdelen, via MAC addressen.

Jeg ville gerne kunne nøjes med kun at have en server at vedligeholde på, hvilket det derfor kunne være fedt hvis nogen kender til et system som kan lave noget loadbalance mellem 2 netkort. Om det er MS eller linux betyder ikke det helt store.

Her er som jeg gerne vil have det til at se ud:

SAT1 ----|
        --+--------+
          | Server |-- LAN
        |-+--------+
SAT2 ----|

Kan I hjælpe?

--
Esben
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2005 - 13:40 #1
Jeg har en router der kan det, men det hjælper dig sikkert ikke meget !
Avatar billede hyber Nybegynder
18. februar 2005 - 14:10 #2
Nej det er ikke nemt, med mindre du gidder køre til Irak med den.

Ved du om noget Linux måske kan gøre det?

Måske kan man lave noget trafficshaping.. Jeg ved dog ikke lige helt hvor jeg skal kikke.
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2005 - 14:17 #3
Kan sikkert godt få den sendt ! Men der er jo ingen garanti om hvornår den kommer frem ! :D

Kender ikke til noget software baseret løsninger desværre !
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2005 - 22:54 #4
Fandt du noget spændende ?
Avatar billede hyber Nybegynder
07. marts 2005 - 17:17 #5
næee, faktisk ikke. Så jeg lukker den.