Avatar billede krukken Juniormester
18. februar 2005 - 12:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Host lookup failure

Hej,

Jeg har lige installeret en FreeBSD maskine, og har nogle problemer.

Jeg kan sagten pinge ud af til - men når det kommer til DNS-opslag går det galt.

Hvis jeg forsøger at pinge google.com, så får jeg en "host lookup failure.

Jeg kan se at i min opsætningsfil er de rigtig DNS-server angivet, men den slår den ikke op.

Min IP-addresse bliver tildelt med DHCP.

Er der ngoel der kan hjælpe mig?
Avatar billede Syska Mester
20. februar 2005 - 02:10 #1
/etc/resolv.conf hvad står der i den, der skulle dine DNS'er gerne stå
Avatar billede krukken Juniormester
20. februar 2005 - 12:10 #2
Det er nemlig rigtig - det var nemlig problemet.

Men jeg fandt nu selv ud af det efter noget tid. Problemet er faktisk at denne fil ikke automatik bliver oprettet, også selvom installationen selv finder ud af hvilke DNS-server den skal bruge.

Det er vist en bug, det er i hvert fald lidt mærkeligt - og det var nok det som forvirrede mig.

Men du må gerne ligge et svar.
Avatar billede krukken Juniormester
23. februar 2005 - 22:47 #3
Så tager jeg dem selv...