Avatar billede lasseo Nybegynder
18. februar 2005 - 12:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Autosave virker ikke - makroer?

Vi har et "master"regneark til tilbudskalkulation, som indeholder en del makroer. Når det åbnes gemmer brugeren straks kopi under andet navn.
Autosave er slået til og viser også jævnligt at det kører, men der er ingen kopi på den beskrevne sti. Kan nogen forklare hvorfor og ikke mindst hvordan vi får det til at virke?
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2005 - 12:34 #1
Hviken version af Excel, taler vi om her. Autosave har ændret metode undervejs.
Avatar billede lasseo Nybegynder
18. februar 2005 - 12:43 #2
Det er dansk version af 2002 (10.2625)
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2005 - 12:50 #3
I 2002 virker Autosave på samme måde som i Word. Der gemmes kun en "backup-fil". Denne anvendes kun hvis Excel af en eller anden grund går ned. Autosave-filen er en skjult fil, og for at se den skla man altså vise skjulte filer. Navnet husker jeg ikke lige pt. Autosave filen slettes automatisk når Excel afsluttes normalt.
Avatar billede lasseo Nybegynder
18. februar 2005 - 13:39 #4
Det lyder umiddelbart rigtigt, men normalt er der efter nedbrud kollonne til venstre med forskellige versioner af de ramte filer. Den kolonne kommer slet ikke, ved nedbrud i den "macrobefængte" fil, selv om autosave flere gange har vist sig undervejs. Jeg undersøger lige om den rent faktisk findes en backup-fil, efter autosave har vist sig...
Avatar billede tobler Nybegynder
18. februar 2005 - 22:00 #5
Prøv af se dette link, hvor der er et "Autosave-utility": http://www.jkp-ads.com/Download.htm
Avatar billede lasseo Nybegynder
31. marts 2005 - 11:37 #6
Her skylder jeg vist oprydning - hvis I begge vil lægge svar deler I points.
Avatar billede tobler Nybegynder
31. marts 2005 - 11:51 #7
Her er et svar:-)