Avatar billede ichthys Nybegynder
18. februar 2005 - 09:50 Der er 12 kommentarer

Ny firmaprofil

Hej.
Jeg har et lille hobbyfirma, hvor jeg primært laver hjemmesider, men også lidt trykte grafiske jobs.

I øjeblikket hedder firmaet JayeL, og det er der selvfølgelig en forklaring til. Mit navn er Jakob Laursen, og siger du mine initialer på engelsk bliver det til jay el.

Jeg har bare fundet ud af, at det ikke er et særligt smart navn, fordi det er svært at udtale, så folk forstår det. Det er ikke umiddelbart nemt at stave, hvis man ikke er stærk til engelsk, og så lyder det lidt som jail (fængsel), og det er ikke så heldigt. Jeg har overvejet at skifte navn til JL Designs, men tænkt at jeg lige ville prøve at søge inspiration her. Er der nogen, der har et godt forslag til et nyt firmanavn?

Mit fulde navn er Jakob Arendt Laursen, så man kan vælge at bruge alle tre initialer/navne etc. Jeg skal så også lave nyt webdesign og logo, så alle tanker er meget velkomne :)
Avatar billede kaage Nybegynder
18. februar 2005 - 09:52 #1
Hvad med JARL DESIGN ?

/Kaage
Avatar billede ichthys Nybegynder
18. februar 2005 - 10:43 #2
Hvorfor JARL?
Avatar billede kaage Nybegynder
18. februar 2005 - 10:46 #3
J acob AR endt L aursen = JARL
Avatar billede ichthys Nybegynder
18. februar 2005 - 11:24 #4
Tja... Jeg synes, det er lidt for søgt - det er slet ikke så nemt... Men tak for forsøget
Avatar billede weblex Nybegynder
18. februar 2005 - 18:12 #5
Jeg gik også i længere tid og overvejede, hvordan jeg kunne få mine initialer/navn integreret i min hjemmesides navn. Men jeg droppede det med begrundelsen, at hjemmesiden (eller firmaet i dit tilfælde) hellere skal sige noget om dit produkt/koncept. Så måske skulle du hellere gå den vej...?
Avatar billede b_ball Nybegynder
21. februar 2005 - 08:46 #6
weblex -> Det er til en vis grad rigrigt. Jeg syntes det komer an på hvor stort et firma det er. fx. havde jeg www.n-design.dk (N står for niklas som er mit fornavn) dette lille "firma" havde meget få, men gode, kunder. Nu er jeg så kommet med i www.webwake.dk som er meget stører hvor vi har kontor og det hele... (det er stort når man kun er 1 :-D) Så jeg syntes det kommer helt an på om man sælger sig med produktet hvis du/i forstår. Hvis man markedsføre sig med produktet som mange freelacere gør så skal ens navn også være en del af firmanavnet, men hvis man er lidt stører så mener jeg som weblex at man skal tænke mere på produktet som wx. www.webwake.dk

Håber ikke det var for rodet er lige stået op :-P
Avatar billede zambezi Nybegynder
21. februar 2005 - 10:41 #7
JaLa-Design *GG* Ja=Jacob, La=Laursen ;0)
Avatar billede b_ball Nybegynder
21. februar 2005 - 11:11 #8
Jeg syntes jala-design er god :-D

Jeg syntes det er en god ide med navn og design i et ligesom de andre forslag for så siger det både noget om produkt og indehaver.
Avatar billede zambezi Nybegynder
21. februar 2005 - 12:34 #9
>>b_ball>>Tak *S* Hvad siger ichthys?
Avatar billede buerupvej49 Nybegynder
09. marts 2005 - 15:55 #10
JL-webhouse eller JLmultiweb
Avatar billede buerupvej49 Nybegynder
09. marts 2005 - 16:03 #11
Jwebhouse.dk eller Jl-webhuset.dk men på eng.
Avatar billede ichthys Nybegynder
10. marts 2005 - 08:09 #12
Jeg synes faktisk, det er meget svært. Jeg vil gerne give et mere bredt indtryk end "web" - altså mere "visuel kommunikation" generelt. Jeg synes ord som: design, grafisk osv. er for slidte. Jeg tror, jeg er ved at bevæge mig væk fra initial-løsningen...