Avatar billede leggodt Nybegynder
18. februar 2005 - 00:20 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Skabelon til reklame - hvordan kan den se indbydene ud?

Hejsa
jeg skal bruge en fast skabelon til en reklameplads.

Jeg har EN tekst box til rådighed hvor jeg må bruge html. Jeg kan bruge direkte links til mine egne billeder, som ligger på min egen server, med http://

Jeg har lavet dette udlæg for at foklare hvad skabelonen skal indeholde, men b vi kan nok blive enige om at det ikke lige er det smukkeste layout :-)

Det er her jeg håber på at andre har bedre styr på brug af tabeller og farver.

----

<div align="center">
  <center>
  <table border="1" cellpadding="2" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="800" id="AutoNumber1">
    <tr>
      <td width="100%">
      <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber2" bgcolor="#000099">
        <tr>
          <td width="100%" height="20"><b><font face="Verdana" color="#66FFFF">
          <MARQUEE width=592 height=30 align="middle" style="font-family: Verdana; font-size: 18 pt; font-weight: bold" scrollamount="2">Top lækker bla bla bla</MARQUEE>

          </font></b></td>
        </tr>
      </table>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="100%" height="20" bgcolor="#FFFF00">
      <p align="center"><b><font face="Verdana" size="5" color="#FF0000">
      OVERSKRIFT / VARENAVN</font></b></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="100%" bgcolor="#66FFFF">
      <blockquote>
        <font face="Verdana" color="#000080"><br>
        Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om
        vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst
        om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare,
        Tekst om vare, Tekst om vare,
        </font>
        <p><font face="Verdana" color="#000080">Varespecs bla. bla. bla.<br>
        Varespecs bla. bla. bla.<br>
        Varespecs bla. bla. bla.</font></p>
        <p><font face="Verdana" color="#000080">Afsluttende tekst om vare,
        Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst
        om vare, Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst om vare,
        Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst
        om vare, Afsluttende tekst om vare, </font></p>
      </blockquote>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="100%">
      <table border="1" cellpadding="5" cellspacing="5" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#00FFFF" width="100%" id="AutoNumber3" height="400" bordercolorlight="#FFFF00" bordercolordark="#FF0000">
        <tr>
          <td width="50%" align="center">
          <p align="center"><font face="Verdana" color="#000080">Billede 1</font></td>
          <td width="50%" align="center"><font face="Verdana" color="#000080">
          Billede 1</font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="50%" align="center"><font face="Verdana" color="#000080">
          Billede 1</font></td>
          <td width="50%" align="center"><font face="Verdana" color="#000080">
          Billede 1</font></td>
        </tr>
      </table>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="100%" bgcolor="#FFFF00">
      <p align="center"><br>
      <font face="Verdana" color="#000080">De absolut sidste ord om varen :-)<br>
      De absolut sidste ord om varen :-)<br>
&nbsp;</font></td>
    </tr>
    </table>
  </center>
</div>
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2005 - 08:03 #1
Nu er den her meget enkelt sat op, men man kan jo ændre farve og ligge noget grafik på.

http://www.device.dk/osj/exp/leggodt.htm

Det er lidt svært at lave noget der passer til din forretning, når man ikke ved hvad du sælger og hvilke farver du fx. har i dit logo osv.

Jeg vil godt hjælpe dig videre med den, men vil så gerne have noget mere info.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2005 - 08:06 #2
Jeg har prøvet at holde det meget enkelt, bruge samme nuancer (der er så ik så meget farve, men....).

Jeg har flyttet billederne over til højre, både for at man hurtigere kan se produktet, men også for at tekstfelterne ikke bliver så lange. Man skal passe på at sætningerne ikke strækker sig for langt, for så kan det bliver svært at finde ud af hvor man er kommet til, når man fx. skal skifte linie.
Avatar billede leggodt Nybegynder
18. februar 2005 - 10:39 #3
min hjemmesideadresse er www.leggodt.dk

Her kan du se hvad jeg sælger.

Det må gerne have et lidt "heeeelt viiiiildt" over sig, da det gerne skal virke interessant for specielt 15-25 års mænd.
Avatar billede minus Nybegynder
18. februar 2005 - 15:04 #4
http://www.funsense.dk/exp/leggodt/ - billederne bliver vist direkte fra din hjemmeside, så du kan gå ind og kopiere kildekoden.
Avatar billede minus Nybegynder
18. februar 2005 - 16:19 #5
hmm..  nu er serveren nede.
men kildekoden er:

----------------------------------

<html>

<body>

<div align="center">
  <center>
      <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="580" id="AutoNumber2" height="475">
        <tr>
          <td background="http://www.leggodt.dk/images/top.jpg" height="52" width="580">&nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
          <td height="338" background="http://www.leggodt.dk/images/midt.jpg" align="center" valign="top">
          <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber3">
            <tr>
              <td width="100%">
              <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber4" height="378">
                <tr>
                  <td width="3%" align="left" height="40">&nbsp;</td>
                  <td width="95%" align="left" valign="top" height="40">
                  <h3 align="center"><font face="Verdana">Overskrift / Varenavn</font></h3></td>
                  <td width="2%" height="40">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width="3%" align="left" height="172">&nbsp;</td>
                  <td width="95%" align="left" valign="top" height="172">
                  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber5">
                    <tr>
                      <td width="60%" valign="top">
        <font face="Verdana" color="#000080" size="2">Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om
        vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst
        om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare, Tekst om vare,
        Tekst om vare, Tekst om vare,
        </font>
                      </td>
                      <td width="40%">
                      <p align="center">
                      <font size="1" face="Verdana" color="#000080">Billede 1</font></td>
                    </tr>
                  </table>
                  </td>
                  <td width="2%" height="172">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width="3%" align="left" height="84">&nbsp;</td>
                  <td width="95%" align="left" valign="top" height="84">
                  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber6">
                    <tr>
                      <td width="60%">
                      <font face="Verdana" color="#000080" size="2">Varespecs bla. bla. bla.<br>
        Varespecs bla. bla. bla.<br>
        Varespecs bla. bla. bla.</font></td>
                      <td width="41%">
                      <p align="center">
                      <font size="1" face="Verdana" color="#000080">Billede 2</font></td>
                    </tr>
                    <tr>
                      <td width="60%">&nbsp;</td>
                      <td width="41%">&nbsp;</td>
                    </tr>
                  </table>
                  </td>
                  <td width="2%" height="84">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width="3%" align="left" height="19">&nbsp;</td>
                  <td width="95%" align="left" valign="top" height="19">
                  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber7" height="118">
                    <tr>
                      <td width="50%" height="118">
                      <p align="center">
                      <font size="1" face="Verdana" color="#000080">Billede 3</font></td>
                      <td width="50%" height="118">
                      <p align="center">
                      <font size="1" face="Verdana" color="#000080">Billede 4</font></td>
                    </tr>
                  </table>
                  </td>
                  <td width="2%" height="19">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width="3%" align="left" height="19">&nbsp;</td>
                  <td width="95%" align="left" valign="top" height="19">
                  <font face="Verdana" color="#000080" size="2">Priser - Vare og
                  porto</font></td>
                  <td width="2%" height="19">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width="3%" align="left" height="19">&nbsp;</td>
                  <td width="95%" align="left" valign="top" height="19">&nbsp;</td>
                  <td width="2%" height="19">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width="3%" align="left" height="36">&nbsp;</td>
                  <td width="95%" align="left" valign="top" height="36">
                  <font face="Verdana" color="#000080" size="2">Afsluttende tekst om vare,
        Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst
        om vare, Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst om vare,
        Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst om vare, Afsluttende tekst
        om vare, Afsluttende tekst om vare, </font></td>
                  <td width="2%" height="36">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                  <td width="3%" align="left" height="19">&nbsp;</td>
                  <td width="95%" align="left" valign="top" height="19">&nbsp;</td>
                  <td width="2%" height="19">&nbsp;</td>
                </tr>
                </table>
              </td>
            </tr>
          </table>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td height="46" background="http://www.leggodt.dk/images/bund.jpg">&nbsp;</td>
        </tr>
      </table>

  </center>
</div>

</body>

</html>
Avatar billede leggodt Nybegynder
23. februar 2005 - 00:00 #6
Avatar billede minus Nybegynder
27. februar 2005 - 13:24 #7
:o)