Avatar billede schom Nybegynder
17. februar 2005 - 21:12 Der er 11 kommentarer

Klip kan vises i Divx Player men ikke i Windows Media Player

Hej,

Jeg har problemer med at få vist nogle klip mpeg i Windows Media Player (WMP) 10.0, men kan sagtens se klippene i Divx Player.

Har I nogle ideer om, hvad det kan være galt?

Jeg kan heller ikke rigtigt se om Divx er plugin i WMP. Hvor kan man se det?

Jeg bruger XP pro, Divx 5.21
Avatar billede kalp Novice
17. februar 2005 - 21:14 #1
download og installer
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=652&sp=DivX

så virker din wmp forhåbentlig
Avatar billede schom Nybegynder
17. februar 2005 - 21:17 #2
Jeg har allerede installeret DivX 5.2.1.
Avatar billede kalp Novice
17. februar 2005 - 21:21 #3
hent http://www.headbands.com/gspot/
så kan vi lige finde ud af hvilken codec disse bestemte filer kræver
Avatar billede schom Nybegynder
17. februar 2005 - 21:27 #4
jeg ser blandt andet ud til at mangle CRAM/MSVC
Avatar billede kalp Novice
17. februar 2005 - 21:36 #5
hvad er dit styresystem? MSVC er standard i windowsxp..
Avatar billede schom Nybegynder
17. februar 2005 - 21:38 #6
XP pro, dk
Avatar billede kalp Novice
17. februar 2005 - 21:42 #7
okay.. mine forslag er simple.. du vælger

1.

tryk start->kør og skriver "sfc /scannow"

med din xp cd i drevet.. det kan måske oprette de nødvendige filer.. der er trods alt standard.. måske har du fravalgt dem på en eller anden måde.

2.

lidt risky metode.. hvis du tør.. drejer sig om regedit.. men tror det virker hehe... men risky som sagt.
Avatar billede schom Nybegynder
17. februar 2005 - 21:44 #8
hvis det er risky, så tror jeg desværre ikke jeg tør.
Avatar billede kalp Novice
17. februar 2005 - 21:51 #9
nummer 1 er ikke risky:) nummer 2. er 50/50.. men uanset hvad ikke livsfarlig.
Avatar billede schom Nybegynder
17. februar 2005 - 21:57 #10
ok,jeg har ikke disken ved hånden lige nu. Prøvet det senere. Tak
Avatar billede kalp Novice
17. februar 2005 - 21:58 #11
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/format/codecdownload.aspx

fandt faktisk windows codec side.. det kan da måske sagtens hjælpe !