Avatar billede nopper Praktikant
24. marts 2001 - 09:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lmhosts-hosts

Er der nogen der kan forklare mig, hvad er forskellen ved de to begreber.
Kan den bruges til at navngive to netkort i w2k Advantage.
Avatar billede hotpop Novice
24. marts 2001 - 09:42 #1
w2k advangage???  Er det ikke windows 2000 Advanced Server?
Avatar billede nopper Praktikant
24. marts 2001 - 09:43 #2
Ja, det er korrekt.
Avatar billede jugger Nybegynder
24. marts 2001 - 10:30 #3
Hej Nopper,

lmhosts er beregnet til Lan Manager opslag - dvs. services der bruger NetBIOS i ip eller i ms termonologi: SMB Sever Message Block.

hosts er til navne resolution: ip = navn.

At de 2 filer minder meget om hinanden kan du godt udnytte mht. ovenstående men lmhosts har nogle flere options og jeg foreslår at du kun bruger hosts filen til dit spørgsmål. Du kan bare lave 2 entries i hosts-filen så skulle du være hjemme.

Husk de skal være på hver sit ip-net !! ( må ikke kunne se hinanden uden routning )

Mvh.
Jugger
Avatar billede nopper Praktikant
24. marts 2001 - 10:50 #4
Jeg har to netkort
Nr.1  10.10.10.10 = web
Nr.2  10.10.10.11 = mail
Må de to kort ikke se hinanden.
Jeg håbede jeg kunne identicifere dem i hosts.
Avatar billede jugger Nybegynder
24. marts 2001 - 10:55 #5
Hej nopper,

Du kan sagtens køre begge dele på en ip adresse. Hvis kortene er ex. 10/100 når du alligevel aldrig fuld \"load\" på dem på internettet...

Hvis du har en ADSL forbindelse kan du også konfigurere DNS på din server således du kan lave name-resolution uden hosts filer.

Mvh.
Jugger
Avatar billede nopper Praktikant
24. marts 2001 - 11:07 #6
Jeg prøver lige definere mine problemer helt forfra, nu er jeg lidt forvirret.
Jeg har ProAccesIsdn med 5 faste adresser.
Jeg har eget domæne som peger på netkort 1.
Jeg har egen mail som peger på netkort 2.
Jeg har tre computere i et net værk.
De kan ikke se hinanden,men jeg kan godt tilslutte computerne til de delte mapper på de enkelte computere.
Jeg troede jeg kunne løse dette problem med hosts eller lmhosts.
Jeg kan også komme på internettet med alle tre.
Avatar billede jugger Nybegynder
24. marts 2001 - 11:26 #7
Hej igen,

hmmm... kan egl. ikke helt se dit problem. Kan du ikke lade både mail.domain.dk og www.domain.dk pege på netkort 1 ?

Med de 5 faste ip\'er mener du da 10.10.10.x adresserne ?

Mvh.
Jugger
Avatar billede nopper Praktikant
24. marts 2001 - 12:15 #8
Det var kun eksempler:jeg kan af en eller anden grund ikke få adgang til netværket, men systemet med to ip adresser på samme netkort, efter dine anvisninger, virker. Så du får pointene.