Avatar billede k0sm0s Nybegynder
17. februar 2005 - 15:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DNS i Active Directory

Vi har et Active Directory med 4 Domain Controllers. Serverne har nogle VPN connections under Routing and Remote Access.
Problemet er nu at serverne automatisk tilfoejer A-records i form af domain.local "(same as parent folder)" for alle VPN forbindelserne. Dette gaar hen og bliver et stort problem da domain.local halvdelen af gangene bliver resolved til en IP man ikke kan komme i kontakt med.

Under VPN forbindelserne er "Register this connection's addresses in DNS" klikket fra, hvilket, jeg ville mene, burde medfoere at IP'erne ikke automatisk bliver tilfoejet.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2005 - 14:06 #1
Det er vist ikke den helt rigtige løsning , men du kan da oprette dine records manuelt og så disable dynamic updates i dns - en midlertidig løsning så.
Avatar billede preetz Nybegynder
05. marts 2005 - 22:17 #2
Hej

Link til kb artikel 292822
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;292822

Dit problem opstår fordi den ip RASS bruger til sit PPP interface bliver registreret.