Avatar billede eksplayer Nybegynder
17. februar 2005 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Meta tags

Jeg har tænkt mig at bruge følgende meta tags på en hjemmeside jeg er i gang med.

<Meta Name="Description" Content="Beskrivelse her.">
<Meta Name="Keywords" Content="Søgeord her">

Mit spg er så: er det bedst at lave en kort beskrivelse til hver enkelt side - eller er det fint nok med en kort overordnet beskrivelse af hele siden?

...og så lige en ekstra lille ting - jeg har efterhånden set mange der både skriver META NAME og CONTENT med enten store eller små bogstaver. Er det lige meget om man bruger store eller små bogstaver? - og er det ok den måde jeg har skrevet det ovenfor?
Avatar billede th-thomsen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:16 #1
Jeg syntes at det er mest relevant at skrive alt med lille når man skriver html. Det anbefaler standarten også, dokumentation er altid godt, det er godt at beskrive hvad de enkelte dele bruges til osv. Det giver et bedre overblik ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2005 - 14:17 #2
Følgende er vigtigt

Du bør sørge for at have dine vigtige søgeord her
Du må ikke have søgeord , du ikke også har på siden
Du bør max have 3 søgeord pr side, helst kun et søgeord.
Beskrivelsen skal også indeholde søgeord.
Hold dem relativt kort, gerne max 75 tegn

Jeg kan ikke afgørende sige om store eller små bogstaver betyder noget, det kommer an på hvilken søgemaskine vi taler om
Den oåde du har skrevet dem på er ok

Det vigtigste er at huske at de fleste søgemaskiner faktisk ikke bruger disse to tags til reg meget, ofte kun til at banne dig hvis du fylder dem ud med irrelavante søgeord
Avatar billede eksplayer Nybegynder
17. februar 2005 - 14:27 #3
Ok, men skal description og keywords kun laves til index siden? - eller skal de også laves til alle undersider?

Og en enkelt ting mere, hvad bruges denne til?
<META NAME="generator" content=" ">
Avatar billede eksplayer Nybegynder
17. februar 2005 - 14:28 #4
ahh generator -> Det program, websiderne er lavet i.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2005 - 14:30 #5
hvis du skal have meta så bør du bruge den på alle sider, og da dine forskellige sider har forskelligt indhold, skal dine keywords og description selvfølgelig være forskellige for hver side
Avatar billede eksplayer Nybegynder
17. februar 2005 - 14:33 #6
det lyder meget fornuftigt :)

tak for hjælpen