Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
17. februar 2005 - 09:19 Der er 3 kommentarer

E-mail i Delphi 4 (SMTP-komponenten)

Er der nogen der har erfaring med SMTP (NMSMTP1) komponenten i Delphi 4 Client/Server.

Jeg har nu i flere dage bøvlet med at få samme SMTP komponent til at connecte mig til min E-mail server, og derefter sende den medsendte mail.

Men mit program connecter korrekt og disconnecter umiddelbart derefter.

Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede tolderlund Nybegynder
17. februar 2005 - 14:36 #1
Drop NetMaster komponenterne, de er frygtelig bug fyldte.
Brug i stedet Indy komponenterne. De kan hentes fra
http://www.indyproject.org/download/index.iwp

Men husk at du kan kun sende SMTP hvis serveren godkender dig.
Typisk vil en ISPs SMTP server kun acceptere forbindelser fra kunder der er koblet op til internettet via deres egne servere (for at forhindre spam).
Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
17. februar 2005 - 17:00 #2
Jeg har nu hentet Indy-komponenterne, installeret dem og de synes heller ikke at virke tilfredsstillende. Har eller kender du et program-eksempel, som jeg kan kopier kode fra, der er nemlig heller ikke hjælpefiler med i det her (suk!).

Jeg prøver i første omgang at sende en mail fra mig selv til mig selv, så jeg skulle gerne godkendes af SMTP-serveren.

K
Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
17. februar 2005 - 17:03 #3
Den gamle POP3 komponent (SMPOP3) i D4-C/S udgaven virker upåklageligt. Jeg kan liste, hente, slette mail som det passer mig, men ikke sende en eneste mail. Det irriterer mig noget...

K