Avatar billede topdoubler Nybegynder
17. februar 2005 - 06:59 Der er 2 kommentarer

Lyd forsvinner av og til

Har en gammel pc som har ett stort problem.

Når jeg skal bruke den til å se på film eller høre musikk med så forsvinner lyden av og til i perioder på 2-5 sekunder, og kun når er det er lite lyd i filmen/musikken. (lav hz?)

Trodde først det var ett codec problem, men ettersom problemet fortsatt var der etter formatering så har jeg sett bort fra det, og regner med at det er en hardwarefeil.

Har prøvd og disable lydkortet, og kjøre onboard, men da vil ikke engangen maskinen kjøre stabilt. (Må lydkortet helt ut for å kjøre onboard?)

Oppsett:
CPU: tbird 1.2
HK: MSI K7 Master (MSI-6341) (amd 761 northbridge og VIA "ett eller annet" southbridge)
Lydkort: Creative Live!
Minne: 768 DDR

Så spørsmålet er om det er prosesseringen på hovedkort eller lydkort som mest sannsynlig har tatt kvelden? Og om det evt. finnes noen programmer som jeg kan bruke til å sjekke ut dette?
Avatar billede th-thomsen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:24 #1
Du skal da bruge VLC player, du kan hente det inde fra http://download.com -- og så bare installere det.. SÅ vil du aldrig få fejl med multimedia før.. PS: alle bruger den. ;)
Avatar billede th-thomsen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:25 #2
hvis det hjælper så er der lige et svar her.