Avatar billede f990634 Nybegynder
16. februar 2005 - 21:09 Der er 6 kommentarer

Finde tilbage til et bestemt punkt med GPS?

Jeg står og skal købe en GPS. Den skal bruge til bil navigation og til fods til f.eks at finde tilbage til det sted hvor bilen er parkeret, så man skal kunne markere en position på kortet som så kan findes igen og der kan navigeres efter dette. Jeg havde ellers kigget på en mio 269, men jeg har fået at vide at navigon ikke kan finde andet end adresser og POI og at den heller ikke viser skovområder. Jeg kan se at Garmin har nogle hvor man kan se grønneområder, men jeg har ikke kunnet finde ud af om man kan markere punkter. Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede f990634 Nybegynder
16. februar 2005 - 23:10 #2
Men jeg kan ikke se om man kan se grønneområder? Kan det bruges udenfor vejene? og er der nogen der kender til andre der kan?
Avatar billede _carsten Nybegynder
16. februar 2005 - 23:16 #3
Tja - jeg kan da se både vand, land og skov på min TomTom, men om jeg kan navigere på vand og i skov har jeg aldrig prøvet
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
17. februar 2005 - 03:04 #4
Tror ikke du skal regne med at et road navigations program kan finde vej over marker.
TT kan i hvert fald ikke. Du skal være onroad
Der findes dog en funktion der hedder "husk position", men TT kan ikke finde tilbage hvis du er off-road
Mener faktisk at nogle af de helt billige håndholdte GPS'er fra f.eks Garmin kan gøre det, altså ved at memorize positionen hvor f.eks bilen står, så når du skal tilbage får du en retningspil i den retning du skal gå altså i fugleflugt.
Fandt lige hurtigt et link, men det var altså ikke billigt
http://www.pdashoppen.dk/products/productinfo.aspx?productid=GPSMAP76CS&menuid=294&level=1

Der findes ganske sikkert andre muligheder, prøv evt at kontakte f.eks www.pdashoppen.dk eller wwww.pdaland.dk eller en eller anden computerbix, så kan di nok hjælpe
Avatar billede micplus Nybegynder
18. februar 2005 - 18:29 #5
Jeg bruger destinator3 - her kan du klikke på kortet og vælge "naviger til". Som andre er inde på, er det naturligvis onroad.
Avatar billede _carsten Nybegynder
22. februar 2005 - 17:14 #6
Som andre er inde på kan TomTom pt. kun navigere offroad, men det kommer så i nær fremtid.

Her er det officielle svar fra TomTom vedrørende on-/ offroad

Thank you for your question regarding TomTom. Unfortunately at this time TomTom does not support the use of off road navigation, we do hope to help you within the near future. May we ask if you could please keep an eye on our website www.tomtom.com for any future updates.

We hope to have answered your question to your satisfaction.
With best regards,

The TomTom Customer Support Team