Avatar billede Pistoleer Praktikant
16. februar 2005 - 16:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem Win 2k og Win XP

Hej.

Håber der er en klog sjæl derude der kan hjælpe.
Min kammerat og jeg har afsat weekenden til at spille FM 2005 og vi vil derfor linke vores computere sammen.

Min computer er en stationær PC der kører Win 2K og min kammerats kører Win XP. Vi havde tænkt os at koble dem sammen via en router. Er dette muligt og hvordan gør vi nemmest??

Vi har forsøgt før, men der lykkedes det ikke. Min kammerats computer, der iøvrigt er en bærbar hvis dette har betydning, kunne ikke finde min computer og det lykkedes derfor ikke at koble dem sammen. Derfor ville det være dejligt, hvis der var en der kunne skære det ud i pap for os.

På forhånd tak,

Thomas
Avatar billede w2k3user Nybegynder
16. februar 2005 - 16:45 #1
Det burde være lige til. Pcene bør kunne "se" hinanden nå de er sat til routeren. I skal bare huske at disable win xp´s indbyggede firewall. Kan begge maskiner gå på nettet nå de er sat til routeren?
Avatar billede Pistoleer Praktikant
16. februar 2005 - 17:02 #2
Det er muligvis det med firewall'en der er problemet. Nu er det kun et lokalnetværk uden internet forbindelse vi sætter op, men ingen af PC'erne har problemer med at komme på nettet normalt.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
16. februar 2005 - 17:22 #3
da de ikke skal på nettet kan du vel bare bruge en svits istedet for en router
Avatar billede Pistoleer Praktikant
16. februar 2005 - 18:03 #4
Garanteret, men der ligger det i det, at vi kun har en router. Men det er måske muligt at skaffe en switch. Er det så bare ligetil??

Og undskyld at jeg spørger så meget. Er sgu' ik' så klog på det netværk noget.. ;-)
Avatar billede w2k3user Nybegynder
16. februar 2005 - 20:57 #5
Ja med switch er det lige til så er der garanteret ingen opsætning af den del. Men det burde også kunne gå ved at anvende den indbyggede switch i routeren.