Avatar billede erikbredsted Nybegynder
16. februar 2005 - 15:22 Der er 23 kommentarer

hvor får man testet HW?

Enten er mit MOBO defekt ellers er det min CPU.
Men hvor fanden tester man om det er det ene eller det andet?
Jeg har købt mit nye system 45 steder rundt omkring på nettet, og CPU'en i norge (AMD 2.6 ghz FX55, kunne ikke fås i dk), så jeg kan ikke lige hive den ned til forhandleren.
Skal man bare tage den ned til en forhandler og spørge om han ikke liiiiige kan teste den bare lige hurtigt?
Det koster vel rask væk 350 kr. for liiiiiiiiige at få testet den gør det ikke?
Og ingen af mine venner har et socket 939 MOBO.
Avatar billede perj Nybegynder
16. februar 2005 - 15:38 #1
Tror ikke nogen vil teste en sådan hjemmelavet "gryderet" for under 1000,- + moms. Du må nok selv i gang.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
16. februar 2005 - 15:45 #2
jeg har testet alle andre elementer.
Det er ikke ram (testet i et andet system)
Det er ikke gfx kort (testet i et andet system)
PSU har hele tiden virket.
Spørgsmålet lyder mere på om jeg kan tage min cpu inkl køler i hånden med ned til en forhandler og få den testet der?
Avatar billede perj Nybegynder
16. februar 2005 - 16:06 #3
Kun CPU'en, ja det tror jeg godt du kan finde en der vil gøre til en rimelig pris.
Avatar billede che0ps Nybegynder
17. februar 2005 - 08:44 #4
Er det et nyt system eller har det kørt ?
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
17. februar 2005 - 08:55 #5
begge dele. Det er et nyt system, men det kørte indtil jeg skiftede cpu køleren.
Og jeg har skiftet den helt efter bogen. Væk med det gamle kølepasta og på med den rigtige amd64 type kølepasta på den rigtige måde, mængde osv.
Ved ikke om MOBO er blevet beskadiget fordi jeg skulle bruge lidt vold for at få cpu-køle-moneteringspladen bag på MOBO af, da den var sat fast med satansklister af den ondeste slags.
Avatar billede che0ps Nybegynder
17. februar 2005 - 18:18 #6
Da jeg sku have min af sku jeg også op og nærmest stå på boardet for at kunne FLÅ den af..
sikker på det motherboard understøtter CPU'en ?
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
17. februar 2005 - 20:20 #7
Ja, helt sikker. Det er det bedste MOBO til amd64(socket 939).
Og den har også virket.
Avatar billede che0ps Nybegynder
17. februar 2005 - 22:47 #8
Okay.. bare fordi jeg mener at have set mb's der kun understøtter op til FX51 ;) hva er det så for et du mener der er det bedste ?

bruger du en eller 2 ram blocke ?
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
18. februar 2005 - 08:54 #9
2 ramblokke på hver 1 ghz. pc4000 Cruzial ballistics ram.
Det er et MSI K8N Neo2 Motherboard.
Får en størrere PSU her en af dagene så jeg også kan udelukke det. 510 W i stedet for 350 W.
Avatar billede che0ps Nybegynder
18. februar 2005 - 09:16 #10
ehhe okay.. en 350W er sku heller ikke meget til det system.. kommer selv an på hvor mange A den kan levere på 12V.. Ellers et nice system du har dig der.. jeg har "kun" en 3500+ med 1024MB OCZ P. ram :) mangler kun et GFX før den bliver go og spille på.. og du kan ikke sige det motherboard er det bedste da det har sine fordele og ulemper, og det har de andre gode også til AMD64..
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
18. februar 2005 - 10:51 #11
det er selvfølgelig rigtig nok. Jeg har iøvrigt et gfx kort wildcat realizm 200 med 512 mb ram.
Så det sparker en prober røv når det ellers kører.
Så nederen at det lige var oppe og køre i et par dage indtil jeg lige skulle optimere mht. lyddæmpning.
grr...
Avatar billede che0ps Nybegynder
18. februar 2005 - 13:29 #12
Hmm.. hvad er grunden til du har købt så stort et kort ? og brugt så mange penge på det.. self forståeligt hvis du laver meget 3d eller noget i den stil, men lidt overdrevet..
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
18. februar 2005 - 14:06 #13
Det er købt kun til at lave 3d. Spil kommer i anden række. Så det er hovedsaligt en skole/freelance arbejdscomp.
Avatar billede che0ps Nybegynder
18. februar 2005 - 18:46 #14
ehhe okay.. bare fordi jeg ville syntes at have et wildcat realizm 200 og en FX55 til at spille på ville være rimligt vildt.. men ja.. også overkill til og lave 3d på ;) men ja.. hvis bar du får den op og køre så har du jo en mega NICE maskine :D hvad er det for en strømforsyning du har bestilt ?
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
19. februar 2005 - 09:08 #15
Det er en chill innovation 510 W.
fra studiedata. Jeg havde faktisk fået den, men så virkede den ikke. Så venter jeg på at få den tilbage fra RMA.
det tager jo sin $£@£$€"%#% tid.
Efter min mening kan du ikke have en syg nok maskine når du skal lave 3d. Du kommer altid lidt til kort.
Endnu. Måske ikke om 20 år :)
Avatar billede che0ps Nybegynder
20. februar 2005 - 01:26 #16
hehe.. har samme strømbamse :) og min har der sku aldrig været det mindste med.. mn ja har heller ikke haft den mere end 3 md's eller sådan noget.. den levere ihvertfald hvad den skal efter mine behov, indtil nu..
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. februar 2005 - 13:09 #17
ups. er din cpu af den type hvor der er en form for kontakt oven på. hvis dette er tilfældet så skal blæser placeres 100% korekt oven på cpu. Har selv på et tidspunkt kommet til at placere min cpu blæser en meget lille smule skævt og det var nok til at kontakten på cpu fik en meget lille rids og øv!!!!! at smide ny cpu i pc.

hvis den ikke er ridset check at den sidder 100% korekt.

En P4 har ikke det "skide" kontakt "problem" (undskyld mit sprog)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. februar 2005 - 13:13 #18
sidder blæseren ikke 100% korekt og har ordenlig forbindelse til kontakten på cpu. så får du mig bekendt kun sort skærm, check også lige om du er kommet til at ridse den lille firkantede klods/kontakt oven på cpu.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
23. februar 2005 - 14:23 #19
jeg har ikke nogen kontakt oven på cpu'en. Den er bare helt flad.
Ser sådan ud bare uden klistermærke :)
http://home.online.no/~vikul/nypc/bilder/amd64.jpg
Nu har jeg sendt MOBO ind til RMA. Så må jeg jo bare håbe at det er det,
men jeg giver den nok også med lidt mere omhu når der skal sættes nyt kølepasta og placeres ny køler på.
:)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. februar 2005 - 14:48 #20
ok, nok fordi det er en athlon 64
Avatar billede che0ps Nybegynder
23. februar 2005 - 17:59 #21
Hvis ikke køleren sidder rigtigt på dem så er der ikke bare sort skærm, du får en warning fordi din temp stiger så højt, endten ved bib kodes eller ved tale i speakeren :D
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
24. februar 2005 - 09:00 #22
Ja. Og jeg fik bare disse repeterende lange beeps med lange pauser i det uendelige.
Har checket på computerhope for bip koder der passer til min bios etc. Jeg kiggede derefter på MOBO producenten hjemmeside (utroligt stort og brugbart forum iøvrigt), og jeg blev overbevist om det nok var motherboardet.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
17. november 2005 - 09:19 #23
Det var MB. Jeg lavede en RMA sag og fik det 2-3 dage efter. Iøvrigt laaaang tid siden. Ville bare lige følge op på det.