Avatar billede guv Nybegynder
16. februar 2005 - 13:39 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Optage radioprogram

hej

eftersom jeg skal i radioen i morgen på danmarks radio, så ville jeg gerne høre om det er muligt at optage radio på pc'en?

eventuelt via DRs netradio?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2005 - 13:44 #1
Avatar billede halifax Nybegynder
16. februar 2005 - 14:04 #2
Mon DR findes på Replay-Radio som vejmand foreslår. Jeg ved det ikke.

I stedet vil jeg anbefale dig at benytte et program, som kan optage alt hvad der afspilles gennem lydkortet, i det hertilfælde fra DR Netradio.
Brug Audiograbber som er GRATIS og fås med dansk sprog.
Læs en dansk guide om brug af det her
http://www.siffan.dk/forum/forum_posts.asp?TID=961&PN=1

Der er samtidig links til hvad du skal bruge (selve programmet, dansk sprogpakke og Lame MP3 encoderen). Det er nemt at installere og indstille. Start din netradio og Audiograbber. Vælg Filer -> Optag fra lydkortindgangen.

Her er endnu en dansk guide m/billeder
http://www.abmedia.dk/video/audio.htm
Avatar billede guv Nybegynder
16. februar 2005 - 14:07 #3
jeg har kigget på den der guide fra piratgruppen og hentet stationripper.... Hvordan får man den til at optage fra DRs netrado?

Jeg skal gerne bruge et program, som kan indstilles til at optage i et vist tidsrum fra DRs netradio altså.