Avatar billede look Nybegynder
23. marts 2001 - 22:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Studio MP10 problem på ny pc

Jeg har brugt Studio MP10 uden de helt store problemer på en 266 mhz PII, 32 mb ram, 4 gb hd og win95 pc. Nu er den udskiftet med en 933 PIII, 128 mb ram, 40 gb hd og win98 og et TNT2 M64 grafikort og nu begynder problemerne. Ved installation opdager win ikke boxen. Jeg installerer softwaren manuelt og kører testen igennem. Ved video in testen \"fryser\" programmet. Når jeg skipper testen og starter programmet op kan jeg godt få et billed ved grab-funktionen under edit-mode og kan godt grabbe og gemme det, men når jeg går i capture-mode er der intet billed og programmet fryser igen.

Driver-problem? Versionen er 1.03 - så vidt jeg kan se den seneste og Pinnacle er ikke til megen hjælp. Der er ikke længere support til dette kort.

Hjælp modtages med taknemmelighed *S*
Avatar billede iq_10 Nybegynder
24. marts 2001 - 00:23 #1
Jeg kører godt nok selv med DC10plus, og der er der mulighed for at skifte videograbbersoftware fra Pinnacles egen, til f.eks. Intel eller Microsoft.

Du kan også under kontrolpanel -> System -> brugerprofil oprette en profil uden netkort modem og andre forstyrrende elementer.

Begge ting hjalp hos mig.
\"Thank you videograbbersoftware\" :-)
Avatar billede oletp Nybegynder
24. marts 2001 - 14:25 #2
Jeg kører også DC10plus uden problemer.
Pinnacle har da stadig support for sine kort
Se, http://www.pinnaclesys.com/support/products/
default.asp?SeriesID=90
Jeg har lige opdateret til ver. 1.06, der iøvrigt klarer 2 GB-grænsen uden problemer, men det er ikke sikkert at du kan bruge den driver - men prøv.
Avatar billede madizone Nybegynder
26. marts 2001 - 21:33 #3
MP10?
Et kort?
Er det ikke et modul...?
Avatar billede look Nybegynder
27. marts 2001 - 14:17 #4
Jo - strengt taget et modul (box) men kendere ved jo hvad jeg taler om.