Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
15. februar 2005 - 21:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med spil i Alle programmer

Under "Alle programmer" er der som bekendt forskellige spil, som er beregnet på at spille med andre over nettet. Fx. "Backgammon på Internettet".

Jeg har haft min pc ca. et år. De første 3-4 måneder fungerede disse spil som de skulle, men jeg har nu i over et halvt år ikke kunne få forbindelse til den såkaldte spilserver.

Når jeg klikker på "Spil" for at få adgang til nettet, spørger min firewall korrekt om jeg vil tillade programmet "zone-datafil" at få adgang til Internettet. Jeg svare selvfølgelig ja, men lige lidt hjælper det. Efter et halv minuts tid får jeg at vide, at der ikke kunne skabes forbindelse til serveren. Det er ikke serveren der er noget galt med, for jeg har talt med andre som ingen problemer har med at få forbindelse.

Nogen ideer?

PS.
Jeg ved godt dette ikke er verdens største it-problem, men det genere mig alligevel meget. Jeg var meget glad for det, da det fungerede. Og det ér jo meningen, at det skal virke.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
15. februar 2005 - 21:48 #1
Jeg har flere gange overvejet om problemet skal findes i forbindelse med mine sikkerhedsprogrammer. Jeg har også afprøvet forskelligt, men uden held.

Jeg har disse programmer:

BitGuard Firewall.
Norman AntiVirus.
Ad-Aware.
Spyboot.
SpywareGuard.
SpywareBlaster.
Trojan Hunter.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. februar 2005 - 23:38 #2
Tjek dette link: http://zone.msn.com/en/support/article/support4000.htm
Det drejer sig om at få åbnet portene 28000-29100 i Bitguard.
Jeg bruger selv bitguard og fik adgang til spillene på den måde. Det skal være udgående trafik og du skal måske genstarte bagefter.

Hvis du ikke er helt klar over hvordan du åbner porte i Bitguard skal du bare spørge.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
16. februar 2005 - 17:49 #3
Det må være under "Portindstillinger" > "Tilføj ny port".

Under portnavn må jeg skulle skrive portnummeret. Og så kun flueben i "Udgående trafik".
Men hvad med "Portrække" - "Fra" og "Til"? Her har jeg brug for hjælp.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. februar 2005 - 18:27 #4
Ja det er under "portindstillinger" og "tilføj ny port"
Portnavn har jeg kaldt ZoneCom, men du kan kalde det hvad du har lyst til.
Portrække fra: 28000 Portrække til: 29100
Kun flueben i udgående trafik. Genstart Pc'en
Sådan kører jeg det i hvert fald.
Husk at du altid kan få hjælp til bitguard hos producenter www.tryus.dk - han giver en kanonhjælp over mail og telefon.
Husk Bitguard er en god firewall derfor skal du ofte tilføje en port i situationer som denne. Det er ikke nok bare at tillade at programmet får internetadgang.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
16. februar 2005 - 18:52 #5
Ja, det virker bare som det skal nu. :-)
Og det er jeg fantastisk glad for! Jeg har virkelig savnet det. Er alletiders at slappe af med en gang imellem.

Jeg er også meget glad for Bitguard. Har læst en del om den, så jeg føler mig også meget tryg ved at have den.

Jeg siger mange tak for hjælpen!!
Avatar billede boxer Nybegynder
16. februar 2005 - 19:03 #6
Ja der er rart nok med et spil i engang i mellem :o)

Selvtak og tak for point.