Avatar billede ronnil Nybegynder
15. februar 2005 - 18:31 Der er 16 kommentarer

Alternativ til window.closed()

Hejsa

Jeg skal bruge en funktion der fortæller om et pop-up vindue er blevet lukket, jeg har indtil videre kaldt en funktion i parentvinduet ved <body onunload="function()"> og så tjekket vha. if(open.closed()) { argument }
men denne funktion fungerer åbenbart ikke længere. Findes der en anden funktion i javascript som kan fortælle om et vindue er lukket?
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 18:36 #1
Det var nok bedre at fjerne grunden til de irriterende popup istedet for... (dvs udelade den funktion)
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2005 - 18:37 #2
Det virker da fint hos mig, men variablen skal initialiseres, så der kan spørges på den:

var newWin = {'closed':true};
function noget(){
  if(!newWin.closed)newWin.close();
  newWin = window.open ...
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 18:45 #3
det var nu mere selve popup vinduet jeg ville have fjernet, har ikke set mange sider hvor popup ikke var et irritations moment.
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2005 - 18:48 #4
-- nu var der jo ikke tid til at tage dit indlæg med i mit, så det ...
Avatar billede ronnil Nybegynder
15. februar 2005 - 19:52 #5
roenving>> kan du forklare mig hvorfor det så har virket før, hvor window.closed() returnerede en boolesk værdi og nu returnere en undefined??
Avatar billede ronnil Nybegynder
15. februar 2005 - 19:55 #6
og selvfølgelig har jeg initialiseret variablen
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2005 - 19:55 #7
Det er en egenskab på et window-element, ikke en metode, så du har vel brugt den uden paranteserne før ?-)

-- men hvis elementet ikke eksisterer i forvejen, vil man få den fejl, at tingen ikke har nogen properties ...
Avatar billede loevgaard Praktikant
15. februar 2005 - 19:56 #8
screem_bille, burde du ikke overveje at hjælpe, i stedet for at fylde forummet med unødvendig støj? Jeg har da så sent som i dag arbejdet med en side, hvor en popup-funktion var uundværlig for "usabilitien" :)
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 19:59 #9
nævn bare en side hvor popup funktionen er uundværlig ?
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 20:07 #10
og med så mange som netop har popup killere installeret er det smartere at undgå at bruge den, når folk ikke ser den alligevel (altså popup vinduer)
Avatar billede ronnil Nybegynder
15. februar 2005 - 21:55 #11
roenving>> du har fuldstændig ret, havde glemt at fjerne paranteserne... lidt flovt, nå men har fået det til at virke, hvis du vil have point så post lige et svar
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2005 - 13:44 #12
Velbekomme '-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2005 - 19:36 #13
<ole>

Du kan selv sørge for, der eksisterer et tilsvarende objekt med property'en 'closed' sat, inden vinduet åbnes:

var myWin = {"closed":true};
function myOpen() {
  myWin = window.open("side.html","navn","width=300,height=200");
  myWin.focus();
}

- så kan man altid spørge på 'myWin.closed' ... også før vinduet er blevet åbnet første gang  ;o)

sreem_bille >> umotiverede reklame-popups er altid irriterende, men det har du vist ingen somhelst mulighed for at vide, om der er tale om i dette tilfælde. Popups kan bruges til en masse fornuftige formål.
Det er muligt, du aldrig har set det på en web-side. Så tyder det dog på, du ikke har haft internetadgang i mange timer - ikke har brugt den - eller surfer med bind for øjnene  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2005 - 23:31 #14
?-)

>> ole

Har du muligvis overset roenving 15/02-2005 18:37:35 ?-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2005 - 23:54 #15
*host-host* ikke 'muligvis' - men totalt ... sorry  :)
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2005 - 23:57 #16
*rotflmao*