Avatar billede wormy Nybegynder
15. februar 2005 - 17:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan beskære jeg et rundt billed??

Hey..
Jeg har et billed som er rundt men når jeg f.eks ligger det ind i word og sætter en favet baggrund på så er der 4 hvide hjørne og det ser jo ikk så pænt ud.. så jeg vil spørge om der er nogle som ved hvordan jeg for de hjørner beskåret af??

på forhånd tak

hilsen nicolai
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 17:45 #1
en måde du kan gøre det på er at du farver det rundt om på billedet med samme farve som din baggrund har.
Avatar billede wormy Nybegynder
15. februar 2005 - 17:48 #2
ja det ved jeg godt men problemet er at min baggrund er et mønster.. så er der ikk nogle som ved eller kender et program som kan skære hjørnerne af??
Avatar billede bubbaa Nybegynder
15. februar 2005 - 19:11 #3
marker det i paint og klip det ud, f.eks. ved hjælp af en cirkel.
Sæt det direkte ind i word, så slipper du for de hvide kanter.
Avatar billede wormy Nybegynder
15. februar 2005 - 19:18 #4
det har jeg lige prøvet men det virker ikk.. kan man ikk gøre nået andet?? undskyld vis jeg er lidt besværlig
Avatar billede bubbaa Nybegynder
15. februar 2005 - 19:23 #5
hmm, du havde ret, mente jeg man kunne.
Du har vel ikke et andet tegne program eller billedbehandlingsprogram?
Der følger nogle gange et med printeren.
Avatar billede wormy Nybegynder
15. februar 2005 - 19:25 #6
jeg har det som hedder adobe photoshop 5.5 men der kan jeg heller ikk skære de kanter væk
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 19:26 #7
Nej der er ikke ngoet at gøre, når du gemmer billedet gemmes det i højde x bredde, og vil derfor altid være en firkant, så nej der er ingen løsning til dit problem.
Avatar billede wormy Nybegynder
15. februar 2005 - 19:38 #8
hmm øv:(
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 19:47 #9
Ja desværre, men sådan er det jo engang imellem *S* ps husk at luk spørgsmålet ;)
Avatar billede wormy Nybegynder
15. februar 2005 - 19:49 #10
øøh okay så skal jeg os lige ha lidt hjælp.. hvordan lukker man spørgsmålet?? hehe
Avatar billede weblex Nybegynder
15. februar 2005 - 19:50 #11
Kan billedet konveteres til en gif - i så fald kan dele af billedet være transparent/gennemsigtigt, og så kan det måske bruges?
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 19:52 #12
du beder dem du ønsker at give point om at lægge et svar, derefter vælger du at lukke spørgsmålet, der skal du så vælge den / dem som skal have point og markere dem, sige godkend eller send) (kan ikke huske det præcist, men det burde være lige ud af landevejen)
Avatar billede wormy Nybegynder
15. februar 2005 - 19:55 #13
okay jeg venter lige lidt med at lukke det.. men hvordan kan jeg lave dele af billedet transparent/gannemsigtigt?? som du ''weblex'' sage
Avatar billede wormy Nybegynder
15. februar 2005 - 20:15 #14
nu har jeg selv fånet ud af det.. hehe men i skal ha tak for hjælpen alle sammen:D jeg lukke spørgsmålet nu :)
Avatar billede wormy Nybegynder
15. februar 2005 - 20:19 #15
eller jeg tror da det er lukket jeg er ikk helt sikker :D