Avatar billede gil-galad Nybegynder
14. februar 2005 - 19:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Vurder www.universet.tk

Hejsan

Jeg har lavet siden http://www.universet.tk , og er ude efter få nogle konstruktive bemærkninger der kan hjælpe med at gøre siden bedre.

Jeg er interesseret i alle slags fejl, stavefejl, designfejl og kodefejl.
Gode idéer, kommentarer til indholdet, designet eller andet der nu kunne falde jer ind, er også yderst velkomne.

Hvis der er nogle der bruger mere eksotiske browsere end mozilla firefox eller internet explorer, må de også gerne tjekke om designet holder i dem. Siden skulle gerne være HTML 4.01 og CSS valid.

Tak
Avatar billede mikstor Nybegynder
14. februar 2005 - 19:41 #1
Jeg synes du skal være lidt mere kreativ med logoet, som fx med noget stjerne ting i baggrunden
Avatar billede sessa Nybegynder
14. februar 2005 - 19:50 #2
Jeg faldt lige umiddelbart over et par slåfejl under "Stjernebilleder": himeln i stedet for himlen og soter i stedet for sorter.
Designet er efter min mening nydeligt, dejlig klart og overskueligt og først og fremmest fri for ting, der flimrer og bevæger sig. Dog synes jeg, at det fremstår lige lovlig blegt, jeg ville nok gøre bjælkerne foroven blå som grundfarve, og så bruge en anden farve, når de er valgt.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
14. februar 2005 - 20:05 #3
Stavefejlene er rettet. Mere?
Avatar billede sessa Nybegynder
14. februar 2005 - 22:09 #4
du kan checke for kodefejl på http://validator.w3.org/
Avatar billede gil-galad Nybegynder
14. februar 2005 - 22:11 #5
det har jeg, som jeg skriver, gjort. Både CSS og HTML 4.01 :-)
Avatar billede sessa Nybegynder
15. februar 2005 - 13:45 #6
Jeg er gået lidt på jagt efter stavefejl og har fundet "hindanden" og "forholdhvis" under galakser.

"- Bjælkespiral galakser har samme opbygning som spiralgalakser, men er udstyret med en stjernebjælker tværs over kerneområdet, fra hvis ender spiralarmene syntes at udgå fra."
stjernebjælker skal nok være stjernebjælke, og det sidste "fra" skal ikke være der.

Irregulære galakser: ledsager galakser = ledsagergalakser

Pekuliære galakser ligner ikke andre galaksetype - mangler et r

Under stjernehobe: hindanden

The Big Bang: "og medfører og mangle andre teorier og modeller om flere big bang'er i tidens løb." ??

Universet: Nu er jeg ikke ekspert i universet og hvad dertil hører, så derfor spørger jeg lidt forsigtigt - skal meteologi være meteorologi?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
15. februar 2005 - 18:36 #7
stavefejlene er rettede. Jeg er godt klar over der er en del af disse fejl, og håber på at de bliver rettet snart. Men tak for korrekturlæsningen!  :-D

Nogen der har noget kritik af siden, ud over det blege design, og et mere kreativt logo?
Avatar billede weiseren Nybegynder
16. februar 2005 - 15:25 #8
siden er utrolig fed, meget MAC style hvis man kan sige det. Det eneste du mangle er et logo der bringer det hele sammen. Selve siden skifter når jeg trykker på de forskellige links. Det er ikke så fedt når siden hopper frem og tilbage hver gang man trykker på et link.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
16. februar 2005 - 15:28 #9
weiseren>> lad mig gætte på du ikke bruger ie?    det er fordi scrolleren skiftevis kommer og forsvinder, altefter hvor meget indhold der er på siden... Men jeg skal se om jeg kan finde en løsnng.
Tak for oplysningen.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
18. februar 2005 - 13:37 #10
ikke flere kommentare, eller mere kritik?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
20. februar 2005 - 00:01 #11
hmm          smid et svar så.
Avatar billede sessa Nybegynder
20. februar 2005 - 16:13 #12
OK