Avatar billede michaeltajo Nybegynder
14. februar 2005 - 12:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Total newbee: hard drive installation af Fedora

Hejsa !

Jeg har efterhånden valgt at reagere på min træthed over Bill Gates og vil derfor gerne installere Linux på en PC sammen med Win2K (i en overgangsperiode). Jeg har reserveret en HD på 12GB (min største) til Linux, og den er delt op i to partitioner - en på 6,8GB og en på 4,9GB. Jeg er i gang med at overføre iso-filerne til den sidste for at udføre en hard drive installation. Hvordan kommer jeg i gang????

Tajo
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2005 - 12:22 #1
Hvorfor en "hard drive installation" ??
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2005 - 12:54 #2
kan Fedora overhovedet installeres fra harddisken
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
14. februar 2005 - 13:06 #3
Det mener jeg ikke den kan. Du skal lave de tre (fire)CD-rommer i stedet og installere derfra. Lad så i øvrigt være med at partitionere din hardisk - det skal fedora nok gøre for dig - så får du også den mest optimale løsning.
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
14. februar 2005 - 18:44 #4
Jeg er en fattigrøv, som ikke har råd til CD-ROM'er lige nu - derfor...
Følgende er fra Red Hat's website. Det gælder vel også for Fedora ?
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
14. februar 2005 - 18:45 #5
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
14. februar 2005 - 18:53 #6
Tilbage i morgen.....
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
14. februar 2005 - 23:22 #7
Det ser da godt nok sådan ud - så har jeg også lært noget :o)

Prøv at se på Fedora DISK IMAGE 1 om der ikke ligger en tekstfil af en art, der beskriver det på samme måde som på redhat. (jeg har ikke lige adgang til mine fedora CD'er i øjeblikket)

Men du kommer nok ikke uden om at brænde en enkelt bootdisk jf. sslug:
http://www.sslug.se/emailarkiv/netvaerk/2004_03/msg00138

Se også:
http://www.sslug.se/emailarkiv/teknik/2005_01/msg00614
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
15. februar 2005 - 08:27 #8
>>> petkrugDet ser interessant ud, forsøger det i hvert fald...
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
15. februar 2005 - 20:01 #9
>>>petkrug

Ved at følge dine anvisninger, er har jeg efterhånden fundet ud af, hvordan jeg laver en bootdiskette...

Thanx !
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 21:45 #10
Kanon - rart at kunne hjælpe.