Avatar billede airstrike Nybegynder
12. februar 2005 - 22:27 Der er 15 kommentarer

formatering af computer

hey eksperter!

har idag været igang med at formaterer min computer.
Dette gjorde jeg ved bare at smide XP-cden i og så geninstallere windows oveni det gamle windows. Undervejs sagde jeg ja til at slette det gamle windows.
Men da jeg så var færdig, var det ikke alt der var blevet slettet. Alle mine program files lå stadig derinde, ligesom "My documents" også var urørt.

Hvordan formaterer jeg så jeg sletter alt ?

mvh.
Airstrike
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 22:32 #1
det gør du ved at vælge formater under installationen (hvor du blot valgte at installere ovenpå)
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 22:32 #2
Du har nok kommet til at vælge at lave en repair.
Avatar billede airstrike Nybegynder
12. februar 2005 - 22:39 #3
kalp, er 100 % sikker på jeg ikke valgte repair :)

brille, jeg synes ikke at have oplevet den mulighed under installationen?
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 22:40 #4
Nu er det længe siden jeg har formattet... har faktisk aldrig formatteret denne computer hehe.. men den spørger dig på et tidspunkt om du vil beholde din nuværende partition mener jeg.. der siger man nej
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 22:41 #5
Avatar billede airstrike Nybegynder
12. februar 2005 - 22:41 #6
ah, ja det husker jeg.. skal man sige nej der?
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 22:45 #7
yep
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 22:45 #8
ja der skal du sige nej, så får du muligheden for at formatere den.
Avatar billede airstrike Nybegynder
12. februar 2005 - 22:49 #9
okay, hvad er det helt præcist jeg derved gør? :) hvis du vil forklarer det :) altså hvad betyder det helt præcist?
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 22:51 #10
Du vælger en filtype.. du bør kigge på det link jeg smed;)

og herefter bliver der formatteret
Avatar billede airstrike Nybegynder
12. februar 2005 - 22:53 #11
ved jeg kalp:) men suk.. der var så meget :D
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 22:55 #12
:o) :) men du kan sscrolle ned til det interessante :)
Avatar billede airstrike Nybegynder
12. februar 2005 - 22:55 #13
har just fundet det interessante :D
Avatar billede airstrike Nybegynder
12. februar 2005 - 23:01 #14
hmm.. forsøger.. hvis jeg ikk fatter noget som helst når jeg når til den interessante del af det, må jeg herind med en bærbar.. :) indtil videre tak for hjælpen! vender tilbage med point uddeling :)
Avatar billede airstrike Nybegynder
12. februar 2005 - 23:43 #15
Da jeg nåede til partition og ville slette den nuværende partition sagde den, at den ikke kunne gøre dette da nogle setup filer i denne partition var nødvendige for at installere windows igen. Jeg kunne heller ikk lave en ny partition..! hvad gør jeg så?