Avatar billede justnet Nybegynder
12. februar 2005 - 12:02 Der er 7 kommentarer

Ip-telefoni - hvordan, hvad, hvor?

Jeg overvejer at kigge lidt nærmere på at flytte mit telefonnummer over til en ip-telefoni udbyder. Er det for tidligt at få det, eller fungerer det allerede optimalt?

Håber I kan anbefale mig de udbydere der findes, og anbefale mig nogle af dem. Hvilke er bedst og mest brugervenlige osv.

Håber nogle der har erfaringer som jeg kan bruge til min beslutning om at skifte over til denne telefoni form.
Avatar billede cyaegha Nybegynder
12. februar 2005 - 12:10 #1
Først og fremmest skal du have en netforbindelse der ikke kræver et fastnet-abonnement. Ellers ryger den store økonomiske fordel.

Dernæst er www.musimi.dk det bedste sted at få mere information om IP-telefoni. Og har du et relativt lavt/normalt telefonforbrug vil det nok også være din fremtidige udbyder. Har selv overvejet www.telsome.dk. Men der er ikke nogen hjælp at hente og de har abonnement, der gjorde at musimi vile være billigst for mig.

Hvordan er så det næste spørgsmål. Du kan komme gratis i gang med et ip-nummer, og så benytte en software-telefon. Så kan det prøves af.

Håber det er lidt at starte på....
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 12:12 #2
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2005 - 12:15 #3
Ip telefoni kan du sikkert høre nærmere om hos din internet udbyder.. de fleste udbyder det nemlig
Avatar billede justnet Nybegynder
12. februar 2005 - 12:18 #5
Billigst mente jeg ikke bare at det skal være tættest på 0 kr., da det så ofte også kræver en masse tid - men det skulle ses i forhold til jeg gerne ville have en langtidsløsning, som bedst muligt erstatter min fastnetabonnent.

Først overvejede jeg nemlig bare at opsige mit fastnet abonnement, og bruge min mobiltelefon som eneste telefon. Dog tænkte jeg så, at jeg jo ligesågodt kunne flytte mit fastnetnummer over til ip-telefoni, hvis det alligevel ikke koster en formue at have det der - og så også lege lidt med den nye teknologi.
Avatar billede articfruit Nybegynder
12. februar 2005 - 13:24 #6
https://www.telefin.dk/ let og enkelt, og så virker det...!
Avatar billede cyaegha Nybegynder
14. februar 2005 - 10:12 #7
Når du nu skriver lege med den nye teknologi, så vil jeg igen foreslå musimi. De har det billigste abonnement (5 kr.) Du skal så ud og have en boks der omsætter signalet til analog. Den løber op i en pris 500-1000 kr. Det er ret hurtigt tjent ind i forhold til fastnet-abonnement. Vil du bare afprøve IP-telefoni, kan du som nævnt prøve scype, eller nøjes med en anden software-telefon, X-Lite. Det kræver så at pc'en er tændt. Men med softtelefonen kan du stadig flytte dit fastnetnummer.