Avatar billede jpst Nybegynder
11. februar 2005 - 21:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Internet problemer (Har Webspeed)

Hey jeg har en m8 til lan men hans comp kan ikke finde internettet. Vi kan godt finde hinanden på lan når vi bruger ip.

Min comp kan oxo godt finde i-nettet men det kan hans ikke. Vi har testet om det er pga. mangel på iper men det er det ikke jeg har prøvet at slukke min og lade hans reboote og lade den stå tændt. Vi har også kørt uden om switchen og ladt ham køre direkte til modemet men der sker heller ikke så meget... Hvad kan vi gøre plz hjælp.
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2005 - 21:37 #1
Det er jo ikke nok at slukke din computer du skal frigive din ip-adresse først for at han har mulighed for at få den.. Har du en router på? hvis nej, så skal du have 2 ip-adresser for at i begge kan komme på nettet.
Avatar billede jpst Nybegynder
11. februar 2005 - 21:53 #2
Vi har prøvet at release ip'en på den computer der godt kan gå på nettet, og derefter prøvet at renew ip'en på computeren der ikke kan, og det virker ikke, den melder stadig timeout.. = (
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2005 - 22:01 #3
men for at få den andne på så skal du også lige genstarte modem som regl også ind og register den hos webspeed.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
11. februar 2005 - 22:08 #4
Du skal genstarte modemet fordi det husker mac adressen på den anden pc. Modemet tillader ikke en pc med en anden adresse at sende trafik.

Gælder hvis du kun abonnerer på een ip.
Avatar billede haverslev Novice
12. februar 2005 - 11:27 #5
Du skal kontakte TDC Kabel/Webspeed.
Det er nemlig således, at med Webspeed, kan du kan kun have en PC´er på internettet med mindre at du enten køber en dynamisk IP adresse mere eller investere i en Router.
Webspeed leveres med EN dynamisk IP eller EN fast IP.
Standard er dynamisk IP, fast IP skal man bede om ved oprettelsen.
En dynamisk IP mere, koster 10 kr. mere om måneden.
Har du fast IP, så skal du have fat i en router.
Men jeg tror i dit tilfælde, er det blot at ringe til dem og fortælle at, der nu skal en PC´er mere på nettet. Webspeed Support Tlf. 80 80 40 20