Avatar billede torejessen Nybegynder
11. februar 2005 - 10:46 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor skal email adressen afspejle domænet?

Hej
Vi er en mindre virksomhed der har et rimeligt langt navn (psykologcentret-city.dk
Vi har købt domænet, og har altså naturligvis adgang til emails med dette domæne-navn.
Nu synes nogle af os, at navnet er for besværligt til at skrive (både i emails og i browser-adresse-feltet).
Så vi har købt et andet domæne psyk-city.dk

Jeg ved godt at vi kan have en hjemmeside på ét af domænerne og linke fra det andet. men men..
Vil det være en dårlig idé at skrive email med afsender-adresse psyk-city.dk så længe vi stadig hedder det-lange-navn?
Og vigtigst - Hvorfor?

Jeg kunne godt tænke mig at høre grundene så jeg kan forklare dem videre..

På forhånd tak
Tore
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2005 - 10:51 #1
Brug dog det korte til mails. Der er ingen grund til at lade være.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2005 - 11:02 #2
Jeg ville nok bruge den korte adresse til e-mails og så viderestille brugerne der browser ind på den korte adresses hjemmeside til den anden.

Det gøres ved at indsætte et stykke kode i din index.html fil på www.psyk-city.dk  imellem <head> </head> som hedder:
<meta http-equiv="refresh" content="0; url=http://www.psykologcentret-city.dk/">

content = hvor mange sekunder der går før du bliver videresendt til den anden side
her 0 sekunder.

Så surfer jeres brugere ikke forkert uanset hvilken adresse de skriver i browseren.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
11. februar 2005 - 11:29 #3
Jeg ville også bruge den korte som techit skriver - der er alt for mange mennesker, der ikke kan stave til psykolog - alene det er nok til at vælge den korte.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2005 - 12:29 #4
petkrug > lol - enig :)

Og kender vi det ikke også allesammen? Lange mailadresser er trælse at skrive og risikoen for at man skriver forkert er større.

Og for at fuldende det, så kunne I måske også sætte jer på psykcity.dk. Den er i skrivende stund stadig ledig.
Avatar billede torejessen Nybegynder
12. februar 2005 - 09:55 #5
Ok takker for hjælpen :-)
Det bliver som i foreslår. I kan lave et svar - hvis i vil have points

God weekend
Tore
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
12. februar 2005 - 10:28 #6
Kuns en lille kommentar, men det er jo altid rart at høre andres mening. Go' weekend selv.
Avatar billede janalex Nybegynder
12. februar 2005 - 21:58 #7
Det kan give problemer, hvis mail-serveren kører under det lange navn. Mange spam-filtre vil opfatte det som spam, hvis ikke domænenavnet, der sendes fra, og domænenavnet i e-mail-adressen er ens.

Mvh
Jan Alex Nielsen
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2005 - 07:15 #8
Jammen mailserveren kører vel også under det korte domænenavn :)
At de så har en "anden" hjemmeside med et længere domænenavn gør vel ikke noget.