Avatar billede lemmings Nybegynder
11. februar 2005 - 10:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genganger - Formatere hd på win2000pro

Jeg har kigget lidt på de tidligere spørgsmål, og lige når jeg mener at have fanget svaret går der andre emner ind i "skidtet".

MIT PROBLEM:
Jeg har en win2000pro inst. og da denne gør voldsomme knuder når jeg kobler på mit ADSL hos TDC (virker upåklagelig på min gamle win98 - som ligger på en anden maskine) ønsker jeg at formatere den nye win2000pro.

HVORDAN gør jeg det. Jeg vil have den gamle version slettet (100% clean harddisk) og lagt win2000pro ind igen.

Jeg har forsøgt at køre win2000pro fra CD'en men endte op med at vælge en repair, da jeg eller fik forståelsen af at den istedet ville ligge 2 versioner ind - og derved ikke at formatere harddisken.

Har jeg misforsået noget her. Da jeg brugte CD'en valgte jeg i første omgang at sige en ny installation, og først inde i processen kom den med en meddelselse om, at der lå en version i forvejen og der blev jeg i tvivl og valgte at sige repair. Skulle jeg her have fortsat og valgt installation hvorefter jeg så fik mulighed til at formatere eller...?

Håber I kan hjælpe!!!

/Lemmings
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2005 - 10:39 #1
Ja du skulle have fortsat, lige efter repair muligheden for du nemlig muligheden for at vælge partion, der vil den sige der allerede findes en eksisterende installation, der vælger du den rette partion og vælger at formatere den.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. februar 2005 - 10:58 #2
Generelt - [Titel: Installation af Windows]:
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. februar 2005 - 16:41 #3
Kom du videre ?
Avatar billede lemmings Nybegynder
27. februar 2005 - 12:40 #4
Faktisk ikke - jeg forsøgte at forsætte som screem_bille foreslog. Den oprettede en ny version/overskrev af win2k, men den formaterede ikke harddisken inden!!! Programmer udover win2k var bevaret på disken. Det var ønsket at FORMATERE - ikke bare at køre en ny win2k, for hvis der ligger lort på HD'en så ville en ren format da være noget skønnere at starte op på..??!!!!!

/lemmings
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. februar 2005 - 13:20 #5
www.killdisk.com burde kunne slette enhver HD ???
[Vejledning til Killdisk]: http://www.eksperten.dk/spm/586712
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. marts 2005 - 08:57 #6
... blev du klogere ???
Avatar billede lemmings Nybegynder
11. maj 2006 - 09:26 #7
Lukker her