Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 20:44 Der er 31 kommentarer

Internet Explorer lukker ned + Hijackthis log fil (til Kalp)

Som nævnt i et andet emne lukker IE, Firefox og Opera 7 ned når jeg forsøger at gå ind på min internetbank i L&S bank.

Her er Hijacklogfil:
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 20:41:20, on 10-02-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\Program Files\F-Secure\Common\FSM32.EXE
D:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
D:\Program Files\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
D:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
D:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
D:\PROGRA~1\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE
D:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
D:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\FSGK32.EXE
D:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fssm32.exe
D:\Program Files\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\BackWeb-7681197.exe
D:\Program Files\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
D:\Program Files\F-Secure\Common\FSMB32.EXE
D:\Program Files\F-Secure\Common\FCH32.EXE
D:\Program Files\F-Secure\Common\FAMEH32.EXE
D:\Program Files\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
D:\Program Files\F-Secure\Common\FIH32.EXE
D:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fsav32.exe
D:\Documents and Settings\Lars.XENON\Desktop\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://risowa.risoe.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - D:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "D:\Program Files\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] D:\Program Files\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] D:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = D:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = D:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec Fax Starter Edition Port.lnk = D:\Program Files\Microsoft Office\Office\1033\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Program Files\Java\j2re1.4.2_01\bin\npjpi142_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Program Files\Java\j2re1.4.2_01\bin\npjpi142_01.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - D:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - D:\WINDOWS\web\related.htm
O12 - Plugin for .spop: D:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {71AEE1E3-1B65-41FA-BBD2-565CBD1359D8} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSPInstall0703.exe
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O23 - Service: F-Secure BackWeb - Unknown - D:\PROGRA~1\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: F-Secure BackWeb LAN Access - Unknown - D:\Program Files\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\fsbwlan.exe
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - Unknown - D:\Program Files\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - D:\Program Files\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: F-Secure Authentication Agent - F-Secure Corporation. All Rights Reserved. - D:\Program Files\F-Secure\Common\FSAA.EXE
O23 - Service: F-Secure Management Agent - F-Secure Corporation - D:\Program Files\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: Sygate Personal Firewall - Sygate Technologies, Inc. - D:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 20:47 #1
hey:) Jeg kigger lige på den
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 20:50 #2
sæt hak ud for disse og fiks dem

O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - D:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - D:\WINDOWS\web\related.htm

og så kan jeg se vi skal prøve at finde en årsag til hvorfor IE bare lukker:)
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 21:56 #3
ok - det gør jeg:) Takker - jeg prøver at køre mwav.exe i nat på alle drev og se om den finder noget.
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 22:01 #4
oki.. I det andet spørgsmål drejede det sig tilsyneladen om at brugeren manglede at installere java.. så det skal vi lige tænker over her:)
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 22:09 #5
hvordan checker jeg det? Jeg har nogle problemer med at se diverse fora hvor der er animationer i nogle frames og derfor sletter jeg nogle filer - men jeg mener bestemt at jeg har java...
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 22:14 #6
download http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil. genstart og se om det hjalp. Vi venter lige med java lidt
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 22:30 #7
Ingen forskel, desværre. IE lukker ned mens jeg er ved at loade log in siden.
Jeg er derudover lidt i tvivl om jeg har service pack 2 installeret - jeg mener at jeg havde nogle problemer med automatisk DL og jeg har ikke fået den hjem fra arbejde endnu. Jeg har ikke tænkt på det indtil at win xp begynder at virke dårligt.

Derudover havde jeg to tilfælde af at computeren genstartede af sig selv og i det andet tilfælde var crashet så alvorligt at jeg måtte reparere xp installationen for at kunne starte. Jeg checkede derefter softwaren for virus og nogle orme men fandt ingenting. Men jeg tænkte at du måske kunne bruge denne information til noget. Internet bank virkede førend 2. crash.

På forhånd tak!
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 22:33 #8
Vi ser lige om vi kan ordne din browser først :) så må vi se hvor stor en forskel det gør:) download java http://dlc.sun.com/jdk/j2sdk-1_4_2_07-windows-i586-p.exe
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 22:36 #9
Forslag 1.

Sæt din xp cdrom i drevet.

Tryk start->kør og skriv følgende.. præcis som det står!

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf

---------------------------------
Forslag 2.

Kør denne igennem
http://support.microsoft.com/?kbid=870700
---------------------------------
Forslag 3.

tryk start->kør og skriv " sfc /scannow"

med din xp cd i drevet.
---------------------------------

Forslag 3 bør du nok køre under alle omstændigheder.. kan være den retter nogen fejl pga. de crashes du har haft
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 22:55 #10
Forslag 1: gav ingen ændringer - jeg har Win xp på D-drevet så jeg tillod mig at ændre stien til d:\windows...

Forslag 2: Jeg tvivler på at jeg har sp2 installeret - jeg har ingen pop-up blocker i IE 6.0 - så jeg har ikke gennemprøvet alle de forslag de kommer med.

Forslag 3: Systemet påstår at det ikke er den samme disk jeg har brugt til at installere win xp (pro), så jeg kan ikke køre sfc.exe.

Mange tak for hjælpen under alle omstændigheder, kalp. Jeg tror at jeg kører mwav.exe fra Kapersky i nat og så får jeg sp2 fra arbejdet i morgen og prøver at opdatere systemet.
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 23:00 #11
Forslag 3... prøv at trykke forsøg igen i et stykke tid.. lig mærke til den blå linje.. jeg er sikker på den vil fortsætte.. dog langsomt:)
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 23:01 #12
yup - nu sker der noget... hmm!
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 23:23 #13
ok - sfc.exe er færdiggjort - dog uden ændring mht IE. Den lukker stadig ned. Jeg downloader jave nu - er det noget som jeg skal prøve at installere når den er downloadet?
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 23:25 #14
ja du skal installere det:)

hvis ikke det virker... så mit næste forslag..

afinstaller IE og installer det på ny
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 23:30 #15
Mht. afinstallering af IE - kræver det ikke at jeg skal ind i reg. databasen og ændre diverse værdier? Jeg kiggede på det for et par dage tilbage og det virkede temmelig komplekst.
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 23:40 #16
Nej det bliver ikke nædvendigt.. afinstaller det via. tilføj og fjern programmer.. under windows komponenter.
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 23:48 #17
hmm, jeg får en fejl når jeg installerer java.
Internal error 2755. 110, D:\Documents and settings\Lars.xenon\local settings\Application Data\{7148F0A6-6813-11D6-A77B-00B0D0142070}\Java 2 runtime environment, SE v1.4.2_07.msi
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 23:49 #18
men efter at have klikket ok til fejlen får jeg at vide at installationen er succesfuld.
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 23:51 #19
og det hjalp stadig ikke på problemet?
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 23:55 #20
nej, desværre ikke. Jeg geninstallerer IE 6.0
Avatar billede froesig Nybegynder
10. februar 2005 - 23:59 #21
hmm, de eneste afinstallation af IE i add/remove --> windows komponenter gør er at fjerne ikoner på desktop og startmenu (iflg beskrivelsen af funktionen). Det kan ikke være det som du mener?
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 00:02 #22
Du må lige prøve at gøre det.. den skulle gerne fjerne det helt.. tjek om der er noget som hedder avanceret så kan du nemlig sætte hak i hvad der skal fjernes
Avatar billede froesig Nybegynder
11. februar 2005 - 00:04 #23
Er hermed gjort og IE er væk fra desktop og startmenu. Men jeg kan stadig starte IE fra D:\Program Files\Internet Explorer
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 00:06 #24
Avatar billede froesig Nybegynder
11. februar 2005 - 00:18 #25
Er hermed gjort - og desværre ingen forbedring:(

Jeg bliver nød til at sove nu. Jeg takker dig mange gange for hjælpen også selvom at det ikke rigtig gav noget resultat.
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 00:32 #26
i morgen send mig lige en konkret link så jeg kan teste på min maskine
Avatar billede nva Praktikant
11. februar 2005 - 07:59 #27
Du mangler SP1 eller SP2 ifølge output fra din HijackThis-log
"Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)"
Avatar billede froesig Nybegynder
11. februar 2005 - 09:22 #28
@kalp - jeg kan sagtens logge ind fra andre PC'er (min bærbare og arbejdsPC), så linket virker. Og derudover er problemet faktisk ikke IE specifikt - Firefox og Opera 7 lukker ligeledes ned når jeg prøver at komme ind på siden. (www.lsb.dk -> gå til internetbank)
@nva - tak for svaret - det har du helt sikkert ret i, men internet bank har tidligere virket uden sp1 og 2 - det kan dog være at min IE er blevet automatisk opdateret som følge af mit PC crash og kombinationen af ny IE og mangel på SP1 og 2 giver disse problemer. Jeg prøver at skaffe sp2 med hjem fra arbejde i dag.

Tak for hjælpen begge to.
Avatar billede froesig Nybegynder
11. februar 2005 - 21:18 #29
XP SP2 er nu installeret og problemet består... hmm jeg må nok leve med at jeg skal anvende en anden pc til at logge på internet bank.

Endnu en gang tak for hjælpen
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 21:21 #30
Det er temmelig mystisk må jeg indrømme... jeg synes jeg har været rimelig godt igennem de forskellige muligheder.. det eneste jeg ikke har foreslået er at reparere windows.

Prøv for sjov at sætte alle sikkerhedsindstillinger i bund se om det gør en forskel
Avatar billede froesig Nybegynder
14. februar 2005 - 13:01 #31
Jeg prøvede med IE sikkerhed i bund (accepter alle cookies) og derefter med at lade min firewall acceptere alt. Samme resultat. Jeg prøver at skrive til min bank og høre om de har haft lignende problemer.

Jeg har netop repareret min win xp installation. Men det kan godt være at der er nogle problemer der. Jeg har flere user accounts og da jeg loggede på med de andre accounts var der stor kaos - mange fejlmeddelser og bjælken med startkanppen manglede bla. (for første gang var jeg glad for at have en  windows knap). Jeg prøvede at slette accounts og oprette nye også med andre navne uden nogen succes. Måske er der ingen vej udenom at formatere og geninstallere! Det er bare så kedeligt og man glemmer altid om man har alle programmer og har back-up af alt.