Avatar billede bornholme Nybegynder
23. marts 2001 - 10:39 Der er 3 kommentarer

ABIT SA6R clocking problem

Mit problem er at jeg har købt mig et Abit SA6R bundkort og en PIII 800mhz E (8x100mhz), det vil jeg gerne overcloke så jeg fx kommer til at køre 133mhz på bussen. Hvis jeg sætter Bussen til at være 133mhz og min FSB 4:4:1 .. volt står på default \"1.70\" .. derefter disabler jeg \"Error Speed Hold\" så den ikke brokker sig over det. Så \"Saver\" jeg bios settings og booter lortet.

Derefter starter den .. den slukker for skærmen og står bare og idler.

Hvordan skal jeg overclocke den rigtigt?
Avatar billede makse Nybegynder
23. marts 2001 - 10:44 #1
Kan den køre med f.eks. 8x112?

Prøv evt. med lidt mere Voltage. Jeg bruger selv 1.8 på en PIII 700.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
23. marts 2001 - 11:54 #2
8x133 er måske også lige i overkanten! Men prøv evt at sætte spændingen lidt op på cpu\'en so makse siger! Det kan også være at det nogen kort i den computer der står af pga af den høje fsb...
Avatar billede halnet Nybegynder
02. juli 2001 - 16:08 #3
Hvordan kom du videre?

Jeg kan ikke komme ind i min bios igen... Computeren starter, cd-rom snurrer og så står den bare og lyser som om den læste fra harddisken... der bliver ikke sendt noget signal til skærmen!

- Anders