Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 21:48 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Karma systemet

Undrer mig over følgende:

Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.

Hvordan kan i leve op til det, når systemet er lavet sådan at enhver kan give en negativ kommentar i ens karma system uden man kan forsvare sig ?

Admin(s) er det SÅ svært at få lavet sådan at man klan se hvem der giver karma, det andet er da et vanvittigt system, og strider mod al fornuftig logik.
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 21:51 #1
"og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg."

er det overhovedet muligt? så vidt jeg ved kan co-admins ikke se hvem der giver karma? eller kan de? for skal jeg sgu være co-admin:o)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 22:02 #2
Det er netop det jeg mener, kigger man på mit karma ser man en del personlige bemærkninger og det undrer mig jo lidt efter hvad der står i reglerne (havde folk skrevet i hvilke spørgsmål det omhandlede kunen man tildels bruge det til noget), men den der form for anonymitet er værdiløs, hvorfor skal folk (som sikkert er misundelige, eller ikke kan acceptere det man skriver) kunen svine andre til uden nogen form for sanktioner ?
Avatar billede htmlkongen Novice
09. februar 2005 - 22:03 #3
Hihi ja - det har været diskuteret lige siden at det kom - og så vidt jeg ved kommer der ingen ændringer ... Sååå bedste råd er at ignorere dem - eller blive pro og sllå muligheden fra for at se dem ;)
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 22:05 #4
htmlkongen>> Jeg har fået af vide (i går) at der sker nogen ændringer til sommer.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 22:08 #5
Ignorere dem (gør jeg også, er folk så store kujoner at de ikke kan stå ved deres ord, så betyder deres ord alligevel intet), men nogle af de ting der skrives kan godt være irriterende netop fordi man ikke har en mulighed for at forsvare sig, det er mere det der er forkert synes jeg. (om folk skriver at de synes jeg er en idioet eller ej, tager jeg ikek så pokkers tungt må jeg nok indrømme *GG*)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. februar 2005 - 23:03 #6
Det er vel ikke at "ignorere dem", men at ignorere karma systemet. Jeg har ikke
kigget på min karma i pænt over et halvt år, og der ikke meget i verden, der kan
interessere mig mindre.

Karma systemet er ganske enkelt så dårligt, at jeg vil anbefale alle at ignorere det totalt, og bruge tid og kræfter på at svare på spørgsmål - eller stille nogle gode spørgsmål - i stedet for.
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 23:07 #7
erikjacobsen>> Hvis det er i orden jeg spørger:)

Nu er det først for nylig jeg er begyndt at være aktiv herinde igen.. har været væk i ret lang tid men i 2001 kan jeg huske du var nummer 1 på top 10. Jeg kan se din holdning til karma systemet. Men hvad med pointsystemet? Siden du stoppede med at tage imod point.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 23:13 #8
hehe svarer vist på flere spørgsmål end jeg stiller (dette er det 3 på små 2 år, og 2 af dem er oprettet idag *G*)

Men ja det er værdiløst, undrer mig også over listen over hvor mange point man har, der tæller opsparede point også med, det burde de ikke, det burde være over en liste som reelt svarer på spørgsmål og ikke kun er inaktive (og optjener point bare ved at være registreret her)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. februar 2005 - 23:15 #9
Ja, jeg var nummer ét - det husker jeg godt ;)  Men siden den gang har eksperten.dk
udviklet sig i forskellige dårlige retninger, og det er mig ikke muligt at tage
dem alvorligt i dag. Overfor eksperten.dk er jeg anarkistisk, og filtrerer alle
reklamer på siden og i mails fra, men spørgerne har ingen skyld, og faktisk er
det sjovere at prøve at hjælpe dem, end det er at løse en kryds og tværs. Der er
egentlig ingen større filosofi bagved.

Undskyld spørger, det er vist lidt off-topic.
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 23:21 #10
erikjacobsen>> ahh okay:) det også helt fint undrede mig bare;) men dit aktivitetsniveau er også kraftigt nedsat vil jeg mene:)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 23:21 #11
det gør skam intet, erikjacobsen, men du må gerne lige fortælle hvordan du filtrrer deres irriterende reklamer fra i deres mails (kunne forestillemig du har en hamster stående med korrnews på ? den kan da lave ændringer i mails / news indlæg mener jeg)

Her på eksperten har adblock fjernet de reklamer der vist nok er *GGG*
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. februar 2005 - 23:23 #12
Nej, det går ikke at jeg fortæller hvordan man fjerner deres reklamer i mails.
Hvad skal eksperten.dk så leve af, og hvad skal jeg så lave om aftenen når ungerne sover?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 23:25 #13
hmm de reklamer har nu stik modsatte effekt på mig, det er de samme og de irriterer mig, så de mister faktisk penge *GG* men spørg påusenet der er nogle hajer i hamster i korrnews ;)
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 23:27 #14
Nu er jeg pro medlem så jeg har slået så meget fra som muligt. Topbanneret lægger jeg ikke rigtig mærke til og det samme med reklame i mine mails.. er rimelig blind overfor dem hehe
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. februar 2005 - 23:27 #15
...men det er ikke den løsning du antyder. Det kan gøres meget simpelt, med de rigtige værktøjer.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 23:30 #16
kan du give mig det mindste vink ?
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 23:30 #17
*G*
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 23:30 #18
psst... skyklapper;)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 23:33 #19
hehe ja men jeg vil have det fysisk væk fra mine mails, ved godt det nemmeste ville være  det mentale filter *GG*)
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 23:36 #20
Det typisk man får dårlig karma for at deltage i karma relaterede spørgsmål hehe
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 23:41 #21
Kalp det viser jo blot hvor direkte værdiløst karma systemet er *GG*
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 23:44 #22
ja er egentlig ligeglad.. kan nu se det er 2 opdateringer (mindst 1.. nummer 2 og den fik jeg ellers for et par timer siden hehe)

Sådan er det at være klog og overlegen... ikke alle kan tag det;)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 23:49 #23
hehe kalp vi er helt enige i det sidste du skriver, tror det ofte er udtryk for misundelse eller egen uvidenhed at de giver så dårligt karma, men hvad det er nok en god  måde for de børne fornærmede at få afløb på *LOOOL*
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 23:52 #24
Ja jeg fik 4 stk i går pga hacking spørgsmålet hehe og 1 anmeldelse pga. et per to per spørgsmål. (den holdt bare ikke helt! hehe)
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2005 - 00:00 #25
kan godt huske det med hacking spørgsmålet, det kan jeg også godt more mig over *G*
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2005 - 22:41 #26
Jeg har ikke fjernet reklamerne i mails, men det ville være rimeligt simpelt at gøre med en passsende regel i min .procmailrc og et lille script i i f.eks PHP eller Perl til at klippe de rigtige stumper af mailen ud. Det kræver naturligvis, at man kører indgående post gennem procmail (og dermed også, at man i det hele taget KAN køre procmail.)
Avatar billede htmlkongen Novice
11. februar 2005 - 08:15 #27
Kalp>> Okay - ved hvert fald at de havde det oppe til debat med CoAdmins sidst i januar.... - vi må se hvad der sker ;)
Avatar billede exp Juniormester
11. februar 2005 - 18:54 #28
Coadmins kan *ikke* se hvem der giver hvad i karma til hvem.

Når vi får en anmeldelse på en karmatildeling, får vi *kun* teksten - ikke modtager, afsender eller %-værdien.
Hvilket betyder, at vi alene har formuleringen af teksten at forholde os til...

exp/coadmin
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2005 - 19:00 #29
Dvs det er en gang ævl det der står i jeres regler om at hvis man ikke holder en sober tone, kan man blive slettet, det kan I jo ikke hvis I ikke aner hvem der skriver hvad?!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2005 - 19:10 #30
Så nu har du også opdaget een af de ting, der simpelthen ikke hænger sammen på
eksperten.dk. Skal vi ikke bare glemme eksperten.dk og dens mærkværdigheder og
stille nogle gode spørgsmål - og få nogle gode svar.
Avatar billede exp Juniormester
11. februar 2005 - 19:21 #31
screem_brille >>
Jeg føler lidt, at du lader dine frustrationer gå ud over mig og mine kollegaer...

Jeg vil lige slå fast overfor dig, at alle vi coadmins er her for ekspertens brugere, og er valgt som coadmins af selv samme mennesker. Det er ikke "mine" eller "vores" regler - det er IDG's regler.
Vi har kun de værktøjer IDG stiller til rådighed, vi kan ikke selv ændre i systemet, tilføje funktioner eller noget som helst i den dur.

Nej, vi kan ikke overholde "Sober tone"-reglen som det er nu, men det hverken kan eller vil nogen af os påtage os skylden for. Vi bad allerede på forrige møde om mulighed for at kunne se afsender. Det er ikke sket - det må vi så forholde os til, og ellers forsøge at få det bedste ud af det.

Jeg tror efterhånden ikke jeg gider komme med facts i disse tråde længere, for hver evig eneste gang jeg stikker næsen frem og kommer med de oplysninger i efterspørger, så ender det med at jeg skal sidde og forsvare et system jeg ikke har en fløjtende fis indflydelse på.

exo/coadmin
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 19:29 #32
som der står i min kommentar

så har jeg aldrig lige kunne se hvordan det med deaktivering skulle kunne håndhæves:)
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2005 - 19:31 #33
exp>> Jeg undrer mig faktisk lige over en ting.. der er ikke kommet responds i mit spørgsmål i co-admin katagorien.

Ville være rart så jeg kan afslutte det.
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2005 - 19:35 #34
Det er hverken dig eller dine kollegaer jeg er irriteret exp, på men de tosser bagved (dvs IDG)
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
27. februar 2005 - 02:26 #35
ka ikk la vær  at tilføje dette --> prøv engang at sidde i tv2 spil whist  ½ time.......dette forum er som  selve himlen i sammenligning...(derinde vrimler det med admins...med rettigheder osv )...så ret sjov debat her :-)