Avatar billede meelby Nybegynder
09. februar 2005 - 18:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilret NewScroll

Jeg har fundet et fint scroll-script, som jeg har pøntet lidt på, jeg kunne dog godt tænke mig at få scroll til at stoppe når musen føres over et link?

ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE?

------------KODE----------------
<HTML>
<HEAD>
<script language="JavaScript1.2">

var message= new Array();
message[0]="<b>Nyeste i hjertekredsløbslidelser</b><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=87'>Øjensygdomme, andre-01</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=80'>Undersøgelser-02</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=76'>Stress (mobning)-03</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=71'>Statistik-04</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=91'>Skejby Sygehus-05</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=85'>Ordbog-06</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=93'>Nethindeforkalkning (makula degeneration)-07</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=78'>Medicinpriser-08</a><BR><a target='Nyheder' class='VideLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=70'>Kredsløbslidelser-09</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../HjerteKredsLidelser/Side.asp?TopMenuID=72'>Kredsløbet-10</a><BR>";
message[1]="<br><b>Nyeste i Behandling</b><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Behandling/Side.asp?TopMenuID=80'>Videnskabelig dokumentation-01</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Behandling/Side.asp?TopMenuID=77'>Ordbog-02</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Behandling/Side.asp?TopMenuID=79'>Lægemidler-03</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Behandling/Side.asp?TopMenuID=73'>Kosttilskud-04</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Behandling/Side.asp?TopMenuID=78'>Karoperationer-05</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Behandling/Side.asp?TopMenuID=74'>Fradrag for selvstændige-06</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Behandling/Side.asp?TopMenuID=69'>EDTA-behandlingen-07</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Behandling/Side.asp?TopMenuID=76'>EDTA i dyreforsøg-08</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Behandling/Side.asp?TopMenuID=70'>EDTA-09</a><BR>";
message[2]="<br><b>Nyeste i Næringsstoffer</b><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=49'>Vitaminer-01</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=70'>Sund kost-02</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=52'>Proteiner-03</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=72'>Ordbog-04</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=51'>Mineraler-05</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=54'>Kulhydrater-06</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=69'>Kosttilskud-07</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=71'>Fødeemner-08</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=67'>Fedtstoffer-09</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Naeringsstoffer/Side.asp?TopMenuID=68'>CoQ10-10</a><BR>";
message[3]="<br><b>Nyeste i Forebyggelse</b><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=82'>Vægttab-01</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=81'>Vitamin E-02</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=75'>Vitamin C-03</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=84'>Regeringens sundhedspolitik-04</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=83'>Prostatakræft-05</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=86'>Ordbog-06</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=73'>Motion-07</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=69'>Kosten-08</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=77'>Kolesterol-09</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forebyggelse/Side.asp?TopMenuID=85'>Immunsystemet-10</a><BR>";
message[4]="<br><b>Nyeste i Nyheder/Omtale</b><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=94'>Psoriasis-01</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=80'>Patientberetninger-02</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=85'>Overvægt-03</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=88'>Ordbog-04</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=99'>Medicinalindustrien-05</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=95'>Lykkepiller-06</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=79'>Liv i de blå tæer-07</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=90'>Letigen-08</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=83'>Kolesterolmyten-09</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Omtale/Side.asp?TopMenuID=93'>Kalktabletter-10</a><BR>";
message[5]="<br><b>Nyeste i ordbogen</b><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=86'>Z - ord-01</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=85'>Y - ord-02</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=84'>X - ord-03</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=83'>W - ord-04</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=82'>V - ord-05</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=81'>U - ord-06</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=80'>T - ord-07</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=78'>S - ord-08</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=93'>R - ord-09</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../ordbog/Side.asp?TopMenuID=77'>Q - ord-10</a><BR>";
message[6]="<br><b>Nyeste i Forskning</b><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=78'>Ugeskrift for læger-01</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=60'>Stress-02</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=76'>Overvægt-03</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=59'>Motion-04</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=79'>Links-05</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=77'>Kolesterol-06</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=55'>Jern-07</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=56'>Frie radikaler-08</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=75'>Forkalkning-09</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Forskning/Side.asp?TopMenuID=74'>Diabetes-10</a><BR>";
message[7]="<br><b>Nyeste i Kontakt</b><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Kontakt/Side.asp?ID=20'>Kontakt til klinikken i Middelfart-01</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Kontakt/Side.asp?ID=21'>Kontakt til klinikken i Århus-02</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Kontakt/Side.asp?ID=19'>Kontakt EDTA-klinikken i Lyngby-03</a><BR><a target='Nyheder' class='VidoeLink' href='../Kontakt/Side.asp?ID=22'>Job-04</a><BR>";

var scrollerwidth=600
var scrollertop=10
var scrollerleft=10
var targetlink="_blank"
var font_face="Verdana"
var font_color="AA0000"
var font_size=10

// standstill between the messages (milliseconds)
var standstill=6000

// Do not edit below this line
var lineheightmax=12
var lineheight=lineheightmax
var linestep=0.2
var i_message=0
var mes_joined
var mes_split
var contenttext
var pause=20

function initiate() {
    if (document.all) {
        document.all.scrollertext.style.posTop=scrollertop
        document.all.scrollertext.style.posright=scrollerleft
        document.all.scrollertext.style.width=scrollerwidth
        lineup()
    }
    if (document.layers) {
        alert("This script works with Internet Explorer 4x or higher. Sorry Netscape-Folks!")
    }

function lineup(){
    contenttext="<span style='position:relative;font-family:"+font_face+"; color:"+font_color+";font-size:"+font_size+"pt;line-height:"+lineheight+";width:"+scrollerwidth+"px'>"
    contenttext+=message[i_message]
    contenttext+="</span>"

    if (lineheight>1.2) {
        scrollertext.innerHTML=contenttext
        var timer=setTimeout("lineup()",pause)
        lineheight-=linestep
    }
    else {
        contenttext="<span style='position:relative;font-family:"+font_face+"; color:"+font_color+";font-size:"+font_size+"pt;line-height:"+lineheight+";width:"+scrollerwidth+"px'>"
        contenttext+=message[i_message]
        contenttext+="</span>"
        scrollertext.innerHTML=contenttext
        clearTimeout(timer)
        var timer=setTimeout("squeeze()",standstill)
    }

function squeeze(){
    contenttext="<span style='position:relative;font-family:"+font_face+"; color:"+font_color+";font-size:"+font_size+"pt;line-height:"+lineheight+";width:"+scrollerwidth+"px'>"
    contenttext+=message[i_message]
    contenttext+="</span>"

    if (lineheight>0) {
        scrollertext.innerHTML=contenttext
        var timer=setTimeout("squeeze()",pause)
        lineheight-=linestep/2
    }
    else {
        clearTimeout(timer)
        scrollertext.innerHTML=""
        changemessage()
    }

function changemessage() {
    i_message++
    if (i_message>message.length-1) {i_message=0}
    lineheight=lineheightmax
    var timer=setTimeout("lineup()",1000)
}
</script>
</HEAD>

<body leftMargin=0 topMargin=0 marginheight="0" marginwidth="0"  style="background-repeat: no-repeat;overflow-x:hidden; overflow-y:hidden;" onLoad="initiate()">
<div id="Baggrund" style="z-index: 1;background-color: #FFFFFF;filter:alpha(opacity=90);position:absolute;right:0px;top:0px;width:110%;height:100%;"></DIV>
<div id="scrollertext" style="z-index: 2;position:absolute;right:10px;top:9px;border:1;" align="right"></div>
</body>
</HTML>
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2005 - 22:49 #1
<ole>

Når du lægger dine links i et array, kan ingen søgemaskine læse dem - hvilket betyder, dine sider ikke bliver indekseret. Er du helt sikker på, den animation er det værd?

/mvh
</bole>
Avatar billede meelby Nybegynder
10. februar 2005 - 16:50 #2
Øh..., jeg er ikke interesseret i søgemaskinerne, da dette er tænkt som en intern service. Har du et andt bud, vil jeg da gerne høre.
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2005 - 17:47 #3
Du kan altid stoppe animationen med clearTimeout(timer)
Avatar billede meelby Nybegynder
01. marts 2005 - 11:52 #4
lukker