Avatar billede pippen Nybegynder
09. februar 2005 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan man åbner porte på et sikret netværk

Hej jeg står med lidt af et problem. Jeg skal have nogle porte åbnet på et meget sikret netværk.

Nogen der ved hvordan jeg gør det. Havde engang en guide til det det men har den desværre ikke mere.

Så hvis I kan fortælle mig hvordan man gør eller kan give mig en guide til det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2005 - 12:10 #1
Det kommer helt an på hvilken firewall der sikre nettet. Forskellige firewalls åbner porte på forskellige måder. Og det er selvfølgelig helt nødvendigt at du haradministratorrettigheder til firewallen for at kunne administrere den
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2005 - 12:15 #2
hvis det er et firma netværk er der nok en grund til administratoren har valgt og lukke af for porte i routere og firewalls , man skal have så lidt så muligt åbent i et netværk for at sikre sig mod udefra kommende virus bla
Avatar billede pippen Nybegynder
09. februar 2005 - 12:22 #3
jetdirect: Alt det ved jeg godt. Jeg har ikke administrator adgang til noget her på netværket men skal bare have nogle porte åbnet. Har engang haft en guide til hvordan man kan åbne alle de porte man vil og gå uden om firewallen, gøre det via bagveje
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2005 - 17:09 #4
hvorfor går du så ikke til de korrekte personer der har ansvaret for netværket end og bryde sikkerheds reglerne som er sat op for netværket ?
Avatar billede pippen Nybegynder
01. april 2005 - 22:05 #5
Jeg tror bare at jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. april 2005 - 22:42 #6
Du kan selvfølgelig ikke åbne porte tin dit netværk, hvis ikke du er administratoren. Det er lidt lige som en bankboks, den har kunderne i banke jo heller ikke adgang til.

Du skal have adgang til firewallen
Du skal have rettigheder til at ændre konfigurationen.

Dette har kun administrator