Avatar billede tejs Nybegynder
08. februar 2005 - 21:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

& i tekster

Hej Jeg har noget XML jeg skal have trukket ind i et layoutprogram.
Men teksterne indeholder & i teksterne som f.eks:

<headerNames>Kære Rikke & Bjørn</headerNames>

Dette godtager programmet ikke - jeg får denne fejl:
expected entity name for reference

Må man ikke bruge & og er der en måde man kan omgå det på..?
Avatar billede mat Nybegynder
08. februar 2005 - 21:20 #1
Brug entiteten &amp;
Avatar billede tejs Nybegynder
15. februar 2005 - 11:08 #2
OK - det virker fint - tak for det - måske kan du hjælpe igen..

Jeg har nogle adresser som jeg også skal trække ind og der er der en del linieskift. I HTML ville man indsætte et <br> men hvad gør jeg i XML, så min applikation forstår at den skal lave et linieskift.

(Husk at SVARE, så du kan få dine point!)

/Tejs
Avatar billede tejs Nybegynder
16. februar 2005 - 07:54 #3
Nå, jeg fandt selv ud af det - man skal bare lave et linieskift i XML-kode.. hvor svært kan det være..!

(Husk at svare!)
Avatar billede mat Nybegynder
16. februar 2005 - 11:41 #4
svar