Avatar billede vester Novice
22. marts 2001 - 23:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

POP3

Jeg har lige flyttet webhotel fra webhot til azero og jeg er kommet i tvivl om definitionen på en pop3 konto.
Hos WebHot kunne man også, uden problemer sende fra sin pop3 accounts og det må man ikke  hos Azero.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. marts 2001 - 23:02 #1
??? må du ikke sende fra din pop3 konto??? æhhh
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 23:03 #2
... det lydder lidt skummelt ...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. marts 2001 - 23:03 #3
ja det syntes jeg også...
Avatar billede vester Novice
22. marts 2001 - 23:05 #4
De skriver i deres support at man skal bruge sin udbyders(internet) mailserver som udgående mailserver i forbindelse med opsætningen af Outlook
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 23:07 #5
Ja okay ... du skal så bare bruge en eller anden server til at \"afsende\" dine mails ...
Avatar billede vester Novice
22. marts 2001 - 23:09 #6
Er det ikke der forskellen på en pop3 konto og et alias er?
Hvis ikke, hvor er den så?
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 23:09 #7
Kender ikke lige til nogen, men Der er helt sikker nogle som du kan benytte ... evt. post.tele.dk eller hvad ved jeg ...
Avatar billede mollommol Nybegynder
22. marts 2001 - 23:11 #8
POP3 henter man kun på
Man sender via ens SMTP server

Du kan prøve at bruge

mail.image.dk

det er både en pop3 og SMTP server
Avatar billede mollommol Nybegynder
22. marts 2001 - 23:11 #9
Skulle være svar
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 23:11 #10
En pop3-account er din \"adgang\" til \"mailplads\" ... hvis man kan sige det sådan (forenklet).
Med et alias kan det se ud til at du har en pop3 ... æpftshtjøøøhh ... Jeg kan ikke forklare det ...
Avatar billede mollommol Nybegynder
22. marts 2001 - 23:12 #11
(esens - POP3 og SMTP kan slås sammen - men er det nødvendigvis ikke)
Avatar billede vester Novice
22. marts 2001 - 23:12 #12
Hold op hvor skriver jeg da uklart...
Det jeg vil vide er. Hvad er forskellen på et alias og en pop3 konto, hvis man på pop3\'en stadig skal have en alternativ adresse til at sende fra?
Avatar billede vester Novice
22. marts 2001 - 23:18 #13
Kan man bare bruge mail.image.dk, selvom man ikke er image kunde?
Avatar billede kokkedreng Nybegynder
23. marts 2001 - 00:25 #14
En pop3 kan bruges både som ind & udgående post det kommer an på opsætningen hos web hotel udbyder...

Et lille spørgsmål... betaler du får det webhotel du ikke må sende fra.. hvis JA så skynd dig og skift.....det er nok den mest basiske service et webhotel kan byde !! (uden at reklamere kan du bruge www.net2designer.dk der er i alt fald alle features du kan komme til at bruge og så er det NÆSTEN gratis ;o))  )

/Michael
Avatar billede vester Novice
23. marts 2001 - 18:16 #15
Da jeg ikke rigtigt fik noget svar, har jeg lukket spørgsmålet uden at give point. Håber ikke at nogen er sure over det.
Vester
Avatar billede vester Novice
25. marts 2001 - 20:39 #16
Jeg troede jeg havde lukket spørgsmål, men det gjorde jeg ikke. Det gør jeg så nu. (Måske)
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. marts 2001 - 22:21 #17
Hvad er dit problem da?