Avatar billede kingelle Nybegynder
08. februar 2005 - 17:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

visuel hukommelse

jeg har en pc 2200 med windows xp med 512mb ram og radeon 9200 grafikkort når jeg skal spille Caal of Duty skriver den at der ikke er nok virtuel hukommelse, kan godt spille wolfenstein
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
08. februar 2005 - 17:56 #1
Det er heller ikke meget ram du har i din comp.... 512 er jo ingen ting mere og spil vil bruge mere og mere.... det ville også ske i farcry Doom3 måske HL2 så du skal have en 512 klods mere eller 256 mere for det stopper )
Avatar billede compdok Nybegynder
08. februar 2005 - 19:00 #2
virtuel hukommelse er hard disk der bliver brugt som hukommelse (fordi spillet løber tørt for RAM). Så betyder det at der mangler hd plads, men selvføglig osse at der ikke er nok RAM.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2005 - 19:30 #3
Du kan prøve at rydde op på dit C - drev, og derefter køre en defragmentering, så kan det være at du får frigjort tilstrækkelig plads i 1 stor bid på din harddisk.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. februar 2005 - 19:38 #4
Prøv at højreklikke på 'Denne Computer' - vælge 'Egenskaber' - fanebladet 'Avanceret' og herpå øverste ramme 'Ydeevne'. Klik heri på 'Indstillinger', og dernæst til fanebladet 'Avancveret'. Nederste ramme kan du se størrelsen på din sidefil. Hvis den er mindre en 1000 Mb skal du nok ind i dialogboksen under. Såfremt den er som den skal være, må dragonknight's råd være gældende.
Avatar billede kingelle Nybegynder
08. februar 2005 - 20:18 #5
nogen af mine venner har dog en 1500 med 256 mb ram og et geforce 3 kort de hjar da ingen problemer med at spille de wolfenstein og call of duty
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2005 - 20:22 #6
Side filen skal være et sammenhængende stykke af din disk, og det kunne jo være, at det største sammenhængende stykke af din disk ikke er så stor. Derfor er det en god ide at defragmentere, da diskens friområde bliver samlet i et stort stykke. Hvis du har slette alt uønsket inden du defragmentere, så bliver diskens friområde endnu større.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. februar 2005 - 21:05 #7
Såfremt du har plads nok kan det være en god ide at sætte størrelsen på sidefilen fast - når du har defragmenteret. Det kræver dog at du først fjerne sidefilen, genstarter og defragmenter og dernæst skaber en sidefil med fast størrelse. Så undgår du at den bliver defragmenteret, når den svinger i størrelse.
Avatar billede kingelle Nybegynder
08. februar 2005 - 22:08 #8
petkrug skriv lige noget igen så jeg kan give dig nogle point
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. februar 2005 - 22:14 #9
Kommer hermed... :o) Takker
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2005 - 22:19 #10
Er problemet så løst ?
Avatar billede kingelle Nybegynder
09. februar 2005 - 00:50 #11
hej igen, jeg udtrykte mig måske lidt forkert det var ikke min pc der ikke kunne spille men min vens, så vi har ikke prøvet endnu, men mit eget forslag var også noget med den sidefil, så hvis den  ikke duer kommer jeg tilbage, undskyld du ingen point fik dragon, men dit navn kom slet ikke frem til point
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2005 - 01:06 #12
Det er fordi jeg ikke ligger et svar før jeg bliver bedt om det, og det gjorde du ikke.

Normalt accepterer man ikke svar, før problemet er løst, hvilket det jo ikke er i dette tilfælde.

Det kan også være, at petkrug er så fair, at han kommer tilbage her i tråden ?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
09. februar 2005 - 06:29 #13
Jeg kommer naturligvis altid tilbage :o) - jeg troede blot, at problemet var løst. Hvordan giver jeg point tilbage/deler?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 08:12 #14
På samme måde, som du selv henviser til på dette :
http://www.eksperten.dk/spm/589073
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
10. februar 2005 - 22:15 #15
OK - det fandt jeg så ud af senere, men jeg har oprettet et spg på http://www.eksperten.dk/spm/589855 hvor jeg foreslår at vi deler i porten.