Avatar billede diddel Nybegynder
08. februar 2005 - 16:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken trådløs telefon kan anbefales?

Hej!

Er der nogle som har nogle trådløse telefoner de kan anbefale - evt. kender sider, hvor jeg kan se nogle rimelig nye testresultater (helst ikke ædre end 2004).?

Jeg har tidligere haft en, men den havde rigtig dårlig batteriøkonomi.
Derudover vil det være rart, hvis den ikke har for meget støj eller metallisk klang.

Nogle forslag?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. februar 2005 - 16:18 #1
Jeg vil uden tøven anbefale to producenter.

B&O, både BeoCom6000 og BeoCom2 kan bruges i system (op til 6 telefoner i et net) eller BeoCom4 der er en stand alone telefon. Generelt er der fokus på god lyd og godt design: http://www.bang-olufsen.com/sw374.asp

Siemens laver Gigaset. Jeg kan ikke lide deres design, men lyden i håndsættet er god: http://communications.siemens.com/cds/frontdoor/0,2241,dk_da_0_30928_rArNrNrNrN,00.html
Avatar billede hr.usb Nybegynder
08. februar 2005 - 16:32 #2
med denne olympia for du markedets mest avancerede og samtidig mulighed for at tale
"skype" trådløst
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=363165
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. februar 2005 - 20:56 #3
Siemens kommer med et modul der giver alle deres telefoner Skype "muligheder"
Avatar billede diddel Nybegynder
09. februar 2005 - 09:57 #4
B&O har jeg dårlig erfaring med ift. batteriøkonomien. Det oprindelige batteri var OK, men de efterfølgende havde dårlig stand-by tid og kunne ikke genoplades helt så mange gang før de var "slappe" og stand-by tiden var blevet elendig. Jeg ved godt uoriginale batterier måske kan være årsagen, men jeg bad faktisk om originale når jeg købte nye - det er bare svært at vide med 100% sikkerhed, når ekspedienten trækker det frem fra en bunke i skabet.
Faktisk har jeg stadig telefonen, men har ikke brugt den i mange år af samme årsag. (tror nok det er en BeoCom5000).
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2005 - 10:10 #5
B&O har forbedret deres batteri teknologi meget siden beocom5000. Ny styrre man voldsomt på om batteriet bliver overladet. Derved forlænger man batterilevetiden. Min Beocom 6000 som bliver brugt mange timer dagligt holder strøm til et par dage og den er 3 år gammel (har aldrig skiftet batteri).
Avatar billede diddel Nybegynder
09. februar 2005 - 14:25 #6
okay, tak for dine kommentarer, james