Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 21:48 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Forslag til menu...

Davzer...

Jeg er igang med at lave en hjemmeside og jeg synes at min menu er lidt kedelig.

Så jeg ville hører om der var nogen der havde et forslag til en fed menu. Der må også gerne kommenteres til andre ting(ved godt at logoet tager lang tid at loade), men det vigtigste er menuen.

- Plh
- Plh@image.dk
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 21:49 #1
TUMPE MAND!!!!!

Glemte lige linket til siden.

- http://www.plh.f2s.com

Hvor dum er man så lige....

- Plh
- Plh@image.dk
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 21:50 #2
Den er total fed som den er ... Du skal IKKE gøre noget ved den! Den styrer for vildt ... *LOL* ... hvad med en adresse???
Avatar billede webmasterdk Praktikant
22. marts 2001 - 21:50 #3
prøv og se på www.dynamicdrive.com
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
22. marts 2001 - 21:52 #4
Den er fin som den er, men lidt css kunne ikke skade noget.
Endnu et bevis på at grafiske menuer, er helt unødvendige!
Avatar billede manhatten Nybegynder
22. marts 2001 - 21:54 #5
Du skal slet ikke gøre noget ved menuen. Den er pæn, overskuelig og enkel som en menu bør være. Ingen grund til at plastre den til med alt muligt lige gyldigt overflødigt stads som kan ses alt for ofte på nettet.

/Manhatten
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 21:56 #6
Jeg går ind for simpel og funktionel navigation, så alle - første gangsbrugeren som gengangeren - kan bruge den nyttigt.
Det er rent faktisk ok som den er. Der behøves ikke være en masse kryptiske OnOver-pis. Det tager bare tid at loade og virker for poppet (og er i øvrigt også kun sjældent rigtig brugbart). Det eneste sted jeg har set en \"anderledes\" menu var på php.net, den er der ikke mere pga. nyt design, men dem der kendte til det ville nok give mig ret ...

Lige én ting ... jeg kunne aldrig finde på at klikke på \"venner\" ... jeg er sq ligeglad med dine venner, eller hvad der nu kommer til at stå. Hvis du vil have folk til at surfe rundt på dit site, så forsøg at gøre brugeren interesseret. Evt. med \"anderledes\" \"menu-navne\" ...
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 21:58 #7
At der står \"Menu\" i toppen af menu\'en er sq da overflødigt ... alle og en hver kan da regne ud at det er en menu ... Man kan nærmest gøre sig selv til grin ved at overinformere - jeg har set store og flotte \"logo\'er\" hvor der står \"Menu\" ... og selve menu\'en har 3 punkter ... det er at latterliggøre sig selv - mener jeg.
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 22:00 #8
Takker for de positive besvarelser!

Til Repsac:

Fjerner venner med det samme. Kan godt se at ingen ville gide at trykke på det link...

Når du nu skriver anderledes menu-navne, hva\' mener du så lige helt præcist med det???

- Plh
- Plh@image.dk
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:00 #9
Hvad vil du have mand? - vi siger vores uforbeholdte mening om sagen ... det er måske at være lidt hurtig i aftrækkeren ... (?)
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:02 #10
Tjaehh ... det er svært at svare på, men nogle titler der fænger ... jeg ved det ikke helt ...
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 22:03 #11
ok...giver det en tur gennem tænkeren...
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:04 #12
Denne er lidt kryptisk, men ville garanteret give nogle klik ...
links --> golfbane
FORKLARING: Links på eng. = golfbane på dk. ...
Menu-punktet er ikke særligt informerende, men man klikker sq da på det ... jeg er i hvert fald for nysgerrig til at lade være ;o)
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 22:06 #13
ok...jeg tror jeg har fattet hva\' du mener. Ikke en helt dårlig ide.
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:07 #14
Jeg kommer lige med et vildt skud i tågen mere ...
Info --> underretning ... det bliver da lidt mere \"anderledes\" ... ikke så informativt, men \"spændende\".
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:07 #15
Hvorfor afviser du alle svar kategorisk?
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:09 #16
... omformulering ... Hvorfor afviser du kategorisk alle svar? ... man er jo ikke språvli\' vel ... ;o)
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:10 #17
Pssst ... du har en sort streg der er 1px bred på højresiden af \"den hvide firkant\" ... vel et <td> ... (?)
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 22:12 #18
correct me if I\'m wrong, men hvis jeg acceptere score vedkommende 300 point. Ved godt at jeg kan give det antal point som det passer mig, men jeg gider ikke at give point for kritik(positivt og negativt)...
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:15 #19
Derfor kan du vente med at acceptere svar ind til du ved præcist hvad du vil give de forskellige.
Når du har afvist et svar kan du ikke længere acceptere et svar fra den bruger, uden vedkommende har postet et svar ... Derfor bør man ikke afvise med mindre det er ubrugeligt.
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:17 #20
\"Så jeg ville hører om der var nogen der havde et forslag til en fed menu\" - det er vel hvad jeg er kommet med ... (?) ...
Har også kort kommenteret en fejl ... den sorte streg ...
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 22:18 #21
okay, vidste jeg ikke....danke schön...

...den sorte streg burde være væk nu
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:18 #22
Rettelse til besked kl. 22:15:44 ...
\"uden vedkommende har postet et svar EFTERFØLGENDE ... \"
Så er det vidst nemmere at forstå ... ;o)
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 22:20 #23
da jeg skrev en fed menu, mente jeg design-mæssigt, tekstændringer hører ikke ind under design, men hvis du synes at du har fortjent nogle point, så lav lige et svar og jeg skal give dig nogle point...
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:21 #24
Yepperdi ... den er væk.
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:22 #25
Huh ... når man accepterer giver man _alle_ points væk og lukker spørgsmålet ... man kan evt. give sig selv points ...
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 22:23 #26
man kan da gå ind under avanceret og selv skrive det antal point man vil give væk...
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:24 #27
Man kunne da godt lave den mere \"designet\" (forstå mig ret), men den er så anvendeligt og klar som den næsten kan være.
Jeg ville dog fjerne -\'erne ... prøv med noget andet ... &bull; eller måske <li> ...
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:25 #28
mht. til avanceret, ja, men alle points\'ene vil bliver fordelt uanset hvad og spørgsmålet vil blive lukket. Man kan ikke give nogle points væk og lade nogle stå bevaret til nye svar i spørgsmålet ...
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:28 #29
Anyway, jeg futter i hi nu (skal op kl. 06:00 ... Gaab!). Stik mig nogle points hvis du syn\'s ellers håb på at en eller anden anden har noget rigtig godt at tilføje/ændre ... :)
Casper
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 22:31 #30
&bull; ser faktisk ok ud...
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 22:33 #31
Ja ikke ... tjek evt. html.dk for andre \"spidsfindige\" tags ... ;o)
Avatar billede plh Nybegynder
22. marts 2001 - 22:43 #32
ZeZzEr....
Avatar billede dudal Nybegynder
22. marts 2001 - 23:02 #33
Lige en ting.... Grafikken i toppen fylder over 90K. Det vil nok kunne gøres noget hurtigere ved at få den komprimeret lidt. (Jpg)

/Jesper
Avatar billede plh Nybegynder
23. marts 2001 - 15:04 #34
billederne er nu komprimeret....man kan heller ikke se den store forskel og så er den jo en del hurtigere at loade.....danke für die tip...