Avatar billede lundemann Nybegynder
07. februar 2005 - 21:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

jahbe32.exe fejl..

hej.. jeg kan ikke launche spil for tiden.. det sker efter at mit xp har sagt Jahfbe32.exe har fundet en fejl og afsluttes.. der må være en fejl, hvad kan det være??

please hjælp..

//lundemann
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2005 - 22:17 #1
Jahfbe32.exe kan jeg umiddelbart ikke finde noget på, sååå

Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

herefter henter du programmet HiJackThis, installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV.
Kopier hele loggen fra HJT og læg den herind - en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede lundemann Nybegynder
07. februar 2005 - 22:40 #2
ok tak er igang med det hele, log kommer om lidt :)
Avatar billede lundemann Nybegynder
07. februar 2005 - 22:56 #3
her er den så..

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 22:55:41, on 07-02-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\csrss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
D:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
E:\~MYPRO~1\Serv-U\SERVUD~1.EXE
D:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
D:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
D:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
D:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Programmer\Internet Explorer\Iexplore.exe
D:\Documents and Settings\Brother\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\U7ERABCD\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eb.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] d:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: Download all by Net Transport - E:\~ My Programs\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download by Net Transport - E:\~ My Programs\NetTransport 2\NTAddLink.html
O9 - Extra button: MultiPoker - {641F4F4E-6C91-4159-869E-9F5CE6F0F64E} - E:\~ My Programs\Multipoker\MultiPoker.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MultiPoker - {641F4F4E-6C91-4159-869E-9F5CE6F0F64E} - E:\~ My Programs\Multipoker\MultiPoker.exe (file missing)
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://www.creative.com/su/ocx/15009/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://www.creative.com/su/ocx/15010/CTPID.cab
O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - D:\WINDOWS\System32\Ojgqlapo.dll
O21 - SSODL: mtkle - {EEA1DE4C-9A29-4482-18BE-37E687133D36} - D:\WINDOWS\System32\ywvy32.dll
O23 - Service: AntiVir Service - H+BEDV Datentechnik GmbH - D:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - D:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Serv-U FTP Server - Unknown - E:\~MYPRO~1\Serv-U\SERVUD~1.EXE
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - D:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede lundemann Nybegynder
07. februar 2005 - 23:26 #4
håber på svar :) det ville være skønt at få det ordnet.. kan stort set ikke køre nogle programmer efter den har sagt det :)
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 09:44 #5
Den ser ikke helt ren ud.. skifter lige computer for sidder på en bærbar hvis batteri er tomt.. be right back med nogen instruktioner
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 09:53 #6
Download AboutBuster
http://downloads.subratam.org/AboutBuster.zip

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - D:\WINDOWS\System32\Ojgqlapo.dll
O21 - SSODL: mtkle - {EEA1DE4C-9A29-4482-18BE-37E687133D36} - D:\WINDOWS\System32\ywvy32.dll

Kør AboutBuster
Kør AboutBuster igen:)

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet:
D:\WINDOWS\System32\Ojgqlapo.dll
D:\WINDOWS\System32\ywvy32.dll

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart normalt og smid en ny log fil herind
Avatar billede lundemann Nybegynder
08. februar 2005 - 14:55 #7
således ser den altså ud nu:

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 14:53:55, on 08-02-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
D:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
E:\~MYPRO~1\Serv-U\SERVUD~1.EXE
D:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
D:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
E:\~ Install progs\download\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 20:01 #8
Du skal lige komme med en log fra det nye hijackthis
Avatar billede lundemann Nybegynder
08. februar 2005 - 23:22 #9
ok
Avatar billede lundemann Nybegynder
08. februar 2005 - 23:24 #10
den er der stadig den der..

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 23:23:12, on 08-02-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
D:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
E:\~MYPRO~1\Serv-U\SERVUD~1.EXE
D:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
D:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
E:\~ Games\Steam\Steam.exe
D:\Programmer\PowerStrip\pstrip.exe
E:\~ My Programs\mIRC-BOT\mirc.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
E:\~ My Programs\DC++\DCPlusPlus.exe
D:\Documents and Settings\Brother\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\8TMZSH6Z\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eb.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] D:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - D:\WINDOWS\System32\Ojgqlapo.dll (file missing)
O21 - SSODL: mtkle - {EEA1DE4C-9A29-4482-18BE-37E687133D36} - D:\WINDOWS\System32\ywvy32.dll (file missing)
O23 - Service: AntiVir Service - H+BEDV Datentechnik GmbH - D:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - D:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Serv-U FTP Server - Unknown - E:\~MYPRO~1\Serv-U\SERVUD~1.EXE
O23 - Service: SoundMAX Agent Service - Analog Devices, Inc. - D:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2005 - 23:30 #11
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - D:\WINDOWS\System32\Ojgqlapo.dll (file missing)
O21 - SSODL: mtkle - {EEA1DE4C-9A29-4482-18BE-37E687133D36} - D:\WINDOWS\System32\ywvy32.dll (file missing)

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet disse filer
D:\WINDOWS\System32\Ojgqlapo.dll
D:\WINDOWS\System32\ywvy32.dll

Genstart normalt og smid en ny log fil herind

Hvis du scanner med hijackthis og du kan se filnavne har ændret sig så skal du fikse de nye linjer og lede efter de nye filnavne.