Avatar billede samba Nybegynder
22. marts 2001 - 20:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computeren er ikke helt død...men

Jeg prøver lige igen....
har 1stk pc m/ hele baduljen
men når jeg tænder den...lyser HD-lampen
Hd-eren starter op men når bios skal indlæses
sker der ingen ting...ingen skærm...ingen....bip....ingen forsøg på at søge diskdrevet...kort sagt..lidt lort
Har prøvet det der med at trykke grafikkortet
mere fast....afmonteret Ram og genmonteret dem pillet kablerne af hard/cd-rom...
hvad pokker skal jeg gøre....Please help
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 20:27 #1
Jeg tror, at det er dit motherboard der er gået i stykker..ikke brændt sammen, men gået i stykker
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 20:28 #2
Hvis dette sker er jeg MEGET sikker på det.
Når du tænder lyser skærmen grøn, men kort efter orange....yep så er den gal med motherboarded
Avatar billede teknik Juniormester
22. marts 2001 - 20:33 #3
..for at mindske antal fejlkilder:
Afmonter alle indstikskort, bortset fra skærmkort.
Afbryd forbindelser til HDD, CD og diskette,
Har du mere end én stang RAM, så prøv med kun én ad gangen.

Du skulle så gerne få \"billede på\".

gør du ikke det, så ligger fejlen i én af disse seks:
Strømforsyning
Bundkort
Grafikkort
Processor
Skærm
RAM

RAM, Skærm og Grafikkort kan relativt let testes ved at låne fra en anden maskine...
Det samme gælder i nogen grad CPU og PSU, men med CPU skal man dog lige passe på ....lettest hvis der kan skaffes en ,med samme Mhz

-Er systemet Overclocket, så skal det selvfølgelig Clockes ned, omend det ikke er en særligt sandsynlig grund...

...Du lyder, som om du selv er langt henne i denne proces, så du skal nok \"Ud og låne\"...

Check, at Grafikkortet er lige langt \"i\" i begge ender...nogle bundkort sidder lidt for dybt i kabinettet og det kan give problemer med at kortene let kommer til at sidde skævt.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
22. marts 2001 - 20:35 #4
Afmonter/genmonter evt. CPU/Grafikkort/PSU-stik...der skal så lidt \"snavs\" til, før det ikke kører...
ved at afmontere/genmontere, så bearbejdes  evt. \"svag\" forbindelse
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
22. marts 2001 - 20:36 #5
Det kan osse være din ram.....har du overclocket bus\'en?
Har prøvet hvor jeg ikke ville pille ved multiplieren, og hvor det du beskrev skete, når rammen ikke kunne følge med mere.
Det kunne jo osse være at du har pc66 ram i, som bundkortet forsøger at få til at køre 100mhz....
Avatar billede teknik Juniormester
22. marts 2001 - 20:36 #6
Flyt evt. Ram til en af de andre slots
Avatar billede makse Nybegynder
22. marts 2001 - 20:38 #7
Har du prøvet at resette bios? (Gøres med en jumper der skal flyttes)

Avatar billede annikadk Nybegynder
22. marts 2001 - 20:46 #8
Hvis PCen ikke har fungeret, men blot er blevet samlet, så er der mulighed for at det er et harddiskkabel der vender forkert.
Dette kan låse PCen på samme måde.
Især hvis du bruger flere kontrollere.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
23. marts 2001 - 00:09 #9
Havde nøjagtig samme problem for et par dage siden ! Maskinen startede op, \"harddisklampen\" lyste og derefter stod alt stille !!

På det tidspunkt havde jeg lige sat en \"ny\" gammel harddisk i maskinen. Prøvede derefter med den gamle igen hvorefter den spandt som den skulle ! - Har efterfølgende prøvet igen med samme resultat, altså var det for mit vedkommende harddisken !
Selvfølgelig ingen garanti for at det er gældende i din situation :o)
Avatar billede hapseren Nybegynder
23. marts 2001 - 12:31 #10
Prøv evt. manuelt at sætte cpu hastigheden ned, det kan også være det, det har jeg ihvertfald selv oplevet. Men ellers er det en rigtig god ide at starte med kun CPU, harddisk og grafikkort og en enkelt ram klods, hvis den derefter starter op kan du jo begynde at sætte et nyt stykke hardware i en ad gangen og derved bruge udelukkelsesmetoden til at finde det defekte hardware. En helt anden løsning: er alle skruerne skruet i hullerne i bundkortet? hvis de ikke er det kan det vær at bundkortet ikke får jord og så vil skidtet ikke starte.