Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2005 - 19:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Støjsvag PC

Jeg har en celeron 1,7 MHZ professer, 128 MB grafikkort, næsten lydløse harddiske, næsten lydløs strømforsyning.

Alligevel synes jeg at den larmer godt.

Før havde jeg 3 støjsvagebløser der sad i kabinet, jeg har nu slået de 2 af dem fra, og den larmer ikke lige så meget som før. Mit spørgsmål er så:

1) kan jeg slå den sidste fra uden at det skader computeren. (der er blæser på grafikkort, cpu samt strømforsyning)

2) kan jeg udskifte CPU-blæseren med en passiv køler, uden at skulle sætte nogle af blæserne i gang igen.

3)jeg overvejer at anskaffe en Cooler Master E1U-NPFCS-02 (passiv køler) nogle der har erfaringer med den?

Husk at svare så jeg kan give point:-) og tak for svarene.
Avatar billede cyberdok Nybegynder
07. februar 2005 - 20:50 #1
Ja selv at vælger man "støjsvagebløser alle sammen larmer de. Jeg forslår dig at vælge
- en blæserfri strømforsyning FLULSTÆNDIG LYSLØS: Antec Phantom 350V v2.0: http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05350
- en blæserfri FLULSTÆNDIG LYSLØS køler: http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACTT023&Fane=SILENT,SICP,SICP940
- en støjsvag kabinet Antec Sonata: http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08138
- evt der købes nogle "Magic fleece måtte" for yderligere dæmpe kabinets lyde
- i nogen tid kommer der noget bæserfri kabinet: http://www.matbe.com/actualites/8664/Boitier-fanless-A-TECH-HeatSyncmen det er ikke på mærkedet endnu.
Det drejer sig om gå udenom de støjkilder: nemlig blæsere.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2005 - 17:06 #2
Jeg købte en NorthQ 3311 Ufo Aluminium til min processor, og jeg kan næsten ikke høre den. Nu er det tilgengæld grafikkortet der larmer meget, faktisk en del mere end processoren.

Strømforsyningen er også relativ lydløs, jeg skal have hovedet helt hen til den for at høre noget.

Men tak for din hjælp jeg vil ud og undersøge resten af de muligheder du har anbefalet:-)
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2005 - 15:49 #3
vil du have point?
Avatar billede cyberdok Nybegynder
26. april 2005 - 20:24 #4
Jeg kender den UFO NorthQ køler, den er bygget som min Zalman 7000 der larmer lidt mere end jeg ville have, så er jeg overasket at den NorthQ Ufo er støjsvage.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2005 - 08:14 #5
Lad os bare sige at den larmer meget mindre end den køler der fulgte med processoren.

Men jeg skal faktisk have høret hen til NorthQ for at kunne høre at den overhovedet arbejder...