Avatar billede abccracker Nybegynder
22. marts 2001 - 19:59 Der er 14 kommentarer

Lydkort??

Sound Blaster Live! Platinum 5.1
Er dette lydkort godt til dvd, musik(mp3) og spil???
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 20:00 #1
Jeg har det det selv, og er såmen godt tilfreds med det. Der er dog bedre derude.
Avatar billede nomiz Nybegynder
22. marts 2001 - 20:06 #2
Ja, det er glimrende!
Avatar billede hotpop Novice
22. marts 2001 - 20:45 #3
ja det er det da! men lydkortet er jo kun den halve lyd! Husk et par pissegode højttalere!
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
23. marts 2001 - 09:43 #4
Det er et glimrende lydkort, men jeg synes 1850 kr. er lidt dyrt. Du kunne måske nøjes med et SB live! 5.1 Player til ca. 700 kr
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
23. marts 2001 - 09:46 #5
Der er digital-surround på Platinum, så du skal et surround højtaler-system for at udnytte det fuldt ud.
Platinum henvender sig iøvrigt mest til folk, der laver elektronisk musik.
Avatar billede abccracker Nybegynder
23. marts 2001 - 11:50 #6
lyder det godt i spil???
Avatar billede abccracker Nybegynder
23. marts 2001 - 11:52 #7
delpinewbie hvad er det bedste da????
Avatar billede hapseren Nybegynder
23. marts 2001 - 12:44 #8
Hvis du samtidig også har en god surround forstærker med passende højttalere er det fedt, men hvis du bare kører med et par billige computerhøjttalere er det mange penge for en lille forbedring.
Avatar billede larsnor Nybegynder
23. marts 2001 - 13:39 #9
Jeg har haft lidt problemer med mit, men det ser ud til at det er ordnet nu!
Avatar billede hotpop Novice
23. marts 2001 - 17:20 #10
sorthvidkat> surround højttalere er da ikke nok!
Avatar billede skalle Novice
24. marts 2001 - 17:05 #11
Det er et fedt Lydkort - har det selv, men du behøver slet ikke sådan et dyrt lydkort for alligevel at få den fedelyd; på de fleste af creatives live lydkort sidder der jo en digital udgang, og hvis du har en forstærker med digitalt input så, køb hellere et live 1024 bulk.
Prisforskellen på lydkort af samme udgave ligger oftest hovedsageligt i Navnet, den medfølgende mængde af skodprogrammer, som følger med og sidst men mindst ledernes modstand; altså om kortes ledere er af guld, sølv eller billigere. Men hvis du kan bruge den digitale udgang på kortet er der ikke forskel på det billigste og dyreste; det digitale signal bliver IKKE forvrænget af en smule modstand.
Avatar billede hotpop Novice
24. marts 2001 - 17:13 #12
med fare for at gentage mig selv: hvis der investeres i et lydkort med digital udgang skal man sgu også investere i digitale højttalere!!!!!!!!!! Ellers er det spild af penge!

Brug f.eks. díssehøjttalere sammen med SoundBlaster Live! Platininum 5.1: Desktop Theater 5.1 DTT3500 til den nette pris af ca. kr. 2700,-
Avatar billede skalle Novice
24. marts 2001 - 18:10 #13
Hvis du har et surroundanlæg med digital indgang, så køb hellere et live 1024 og nogle ok højtalere til dit anlæg :>
Avatar billede tussen Nybegynder
07. maj 2001 - 20:18 #14
hMM ER JEG DEN ENESTE DER HAR FÅET ØJNENE OP FOR YAHANA TYPHOON AQUOSTIC FIVE TRY IT/DET SPARKER MERE END CREATIVE HAR HAFT DEM//TUSSEN