Avatar billede steezy Nybegynder
05. februar 2005 - 20:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

angående gamle spil fra 90'erne

jeg downloadede nogle gamle spil fra 90'erne, som ligger til gratis download på http://www.abandonia.com/index2.php,men jeg kan ikke finde ud at kører dem i windows xp home edition.

jeg har ligeledes downloadet et program ved navn DOSBox fra samme side, som eftersigende skulle kunne klarer opgaven - men mine DOS evener er ikke store så det virker selvfølgelig ikke!

når programmet er åbnet kan man få en INTRO, der står at man skal skrive komandoen "mount c c:\dosprog" for at starte hvis man har windows som styresystem.

alt hjælp er hilst velkommen
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 20:09 #1
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 20:09 #2
den version du har brugt er måske for gammel.
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 20:11 #3
en lettere metode er at du kan gøre følgende

Åbn en stifinder og kopier:
c:\windows\repair\autoexec.nt
og
c:\windows\repair\config.nt
til
c:\windows\system32

så burde dine spil virke direkte
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 20:12 #4
du får lige et svar med:)
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 20:21 #5
WOW.. du har sgu mange åbne spørgsmål:o) Ved du hvordan man lukker spørgsmål? eller skal jeg lige hurtigt hjælpe dig med det?
Avatar billede steezy Nybegynder
05. februar 2005 - 20:24 #6
jeps, fortæl mig hvordan man lukker et spørgsmål...
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 20:27 #7
:) Det let nok;) Nede i venstre hjørne er der en lille boks med mit navn i. Det markere du og trykker på accepter:)

I dine andre spørgsmål... der hvor der ikke er sådan en lille boks med et navn/navne i der beder du den/de personer som skal have point ligge et svar så den kommer frem og gør det samme der. De spørgsmål hvor du ikke har fået noget brugbart svar der ligger du selv et svar... markere dit navn og acceptere det:)
Avatar billede steezy Nybegynder
05. februar 2005 - 20:32 #8
okay, så skulle det vist være i orden.

tak for hjælpen.
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 20:32 #9
Tak for point:) nu tror jeg du gør en helt masse mennesker glade;)