Avatar billede scorpion Nybegynder
05. februar 2005 - 18:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nero crasher Win XP ved opstart?

Håber der er nogle software junkies som kan hjælpe her.

Jeg har installeret Nero på en Win XP SP2 maskine, men når jeg prøver at kører programmet får jeg bare denne meddelelse:

'nero - burning rom har et kompatibilitetsproblem med denne version af windows...'

Jeg kan du vælge at kører Nero, men om jeg gør det crasher hele Win. Så det betyder altså at jeg ikke kan køre programmet :-/

Jeg har Gogglet og besøgt Nero's site, men syntes ikke jeg kan finde en løsning.

Så nu vil jeg høre om der er nogen her som kan hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen

Scorpion
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 18:14 #1
Har du downloadet nero selv? måske en forkert version du har hentet ned?
Avatar billede scorpion Nybegynder
05. februar 2005 - 19:29 #2
Nope, det er en version jeg har fået sammen med en DVD-Brænder altså en OEM Suite. For mig giver det ikke noget mening, det som sker.
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 19:32 #3
Det her løsningen skal findes.
http://www.nero.com/en/Support.html

hvilken version af nero har du?
Avatar billede scorpion Nybegynder
05. februar 2005 - 19:43 #4
Hvad jeg kan læse af installationen hedder den bare 'Nero OEM' og på cd'en står der bl a 'NERO EXPRESS 6'.

Jeg har kigget på Nero site'et men syntes ikke jeg kan finde noget.
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 19:48 #5
havde du noget andet software installeret før nero? eller har.. directcd? roxio? et eller andet som?
Avatar billede scorpion Nybegynder
05. februar 2005 - 19:51 #6
Jeg har ingen anden form for Brænder program installeret - ikke inden, ikke efter.
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 19:57 #7
kig dette igennem... ser ud til at være et SP2 problem

http://www.nero.com/en/Support_News_Service_Pack_2_Inquiries.html
Avatar billede boxer Nybegynder
05. februar 2005 - 22:18 #8
Du kan opdatere din version af nero her: http://www.nero.com/en/nero-up.php
Avatar billede scorpion Nybegynder
05. februar 2005 - 23:27 #9
Lige ved at download, så nu håber jeg bare på det bedste.

Sad selv og kiggede i FAQ'en, tænkte ikke lige på de andre underpunkter :-/
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 23:29 #10
Det link er det de henviser til på den support side jeg henviste til;)
Avatar billede scorpion Nybegynder
06. februar 2005 - 01:05 #11
Nu får jeg ikke fejlen op mere, men Windows lukker alligevel ned med en blå skærm med information - så hurtigt jeg kører programmet.

Har det billede af det, men kan ikke bruge mere tid på sagen i dag; så det bliver i morgen.
Avatar billede kalp Novice
06. februar 2005 - 01:10 #12
Højreklik på Denne Computer.. vælge egenskaber... tryk på avanceret.. og i start og genoprettelse tryk på indstillinger.. fjern hak ved Genstart ved fejl..

se hvad den gør nu.
Avatar billede scorpion Nybegynder
07. februar 2005 - 22:48 #13
Det hjælper ikke noget at lave om i indstillingerne; jeg kommer bare direkte til dette billede, og så er der ikke andre muligheder end at starte om:

http://carpe-noctem.adsl.dk/images/nero-warning.jpg
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 21:26 #14
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede scorpion Nybegynder
15. maj 2005 - 23:02 #15
Ja bare luk den... ser alligevel ikke ud til at få løst det, og er også gået over til anden software.
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 02:38 #16
scorpio >> så skal du ligge et svar selv og acceptere det.
Avatar billede scorpion Nybegynder
16. maj 2005 - 19:03 #17
luk