Avatar billede pernillem Nybegynder
05. februar 2005 - 18:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd i højttalere - kun i hovedtelefoner

Hej eksperter

Min mor har en pc og fladskærm, hvor højttalerne er indbygget i skærmen. Højttalerne har hidtil fungeret fint, men efter at hun har anvendt hovedtelefoner, kommer der ikke længere lyd ud af højttalerne - kun i hovedtelefonerne, når disse tilsluttes.

Jeg synes, at jeg har været igennem alle lydindstillingerne og har også kørt XP's guide for lydfejlfinding, men lige lidt hjælper det. Hvad kan der være galt?

Det skal siges, at det er tjekket, at ledningerne er sat rigtigt i.
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 18:09 #1
Du kan da i hvertfald tjekke efter om dine højtalere er aktive i enhedshåndtering.
Avatar billede pernillem Nybegynder
05. februar 2005 - 18:12 #2
Det er de (og "enheden fungerer korrekt")
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 18:15 #3
I kontrolpanelet.. i "lyde og lydenheder" .. åben den.. og tjek i fanen lydenheder hvad den er sat til der
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 18:16 #4
Test lyden med Windows media player hvis ikke du allerede gør det... (og gerne med et andet program også)
Avatar billede pernillem Nybegynder
05. februar 2005 - 18:19 #5
Der er valgt det rigtige lydkort både i afspilning og indspilning, og der er valgt "Stereohøjttalere indbygget i skærmen"
Avatar billede pernillem Nybegynder
05. februar 2005 - 18:21 #6
Har testet med både realplayer, winamp og media player - og fejlen gælder både systemlyde og musik
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 18:24 #7
Ved godt det er et lidt trastisk forslag.. men har du prøvet at fjerne dine højtalere fra enhedshåndtering og lade Dem installere på ny?
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
05. februar 2005 - 18:25 #8
Det er højst sandsynligt at det er stikket i skærmen der er noget glat med. Windows har intet med at gøre, om det er højtalerne eller hovedtelefonerne lyden kommer ud af.
Avatar billede pernillem Nybegynder
05. februar 2005 - 18:25 #9
Ja, det har jeg faktisk - og har tillige haft alt strøm ude af pc/skærm - uden positiv effekt, desværre :-(
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
05. februar 2005 - 18:42 #10
Jeg gå ud fra du har et stik i skærmen til hovedtelefonerne, eller er det i computeren du har haft hovedtelefonerne tilsluttet
Avatar billede pernillem Nybegynder
14. februar 2005 - 14:20 #11
Lyden er pludselig kommet igen af sig selv - forunderlige verden...