Avatar billede alexandre Nybegynder
05. februar 2005 - 15:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dansk dvorak?

Hej.
Jeg har nu prøved i alt for lang tid at så en dansk dvorak tastatur layout som virker.
Problemet er at der findes ikke noget dansk-dvorak, og den det ligner mest er norsk-dvorak, however jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg har søgt meget på nette om hvordan man kan lave sit egne dk-dvorak.map .. men finder intet...
Jeg har med xmodmap lavet et fil som konvertere qwerty til dk-dvorak.. men nu når man bruger X, bruger man screen så er dk-qwerty .. og så hjlæper ikke noget at man bruger et dvorak tastatur når men bruger qwerty layout / eller omvendt... derfor... Hjælp!

Jeg er ved at give op denne syndsyge ide med at bruge dvorak.. :/
Svar accepteres til den som:

-> kan forklare hvordan jeg kan lave en dk-dvorak.map ud fra et xmodmap fil, og det virker.

-> har allerede et dk-dvorak map som jeg kan få.

-> et andet svar som kan hjælpe mig på vej til at løse denne problem.

Takker :)
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2005 - 16:36 #1
Avatar billede alexandre Nybegynder
05. februar 2005 - 18:30 #2
erm .. det er jo min hjemmeside :)
Da jeg started med at skrive det, var opsætning med Xmodmap ( som jeg nævnt før ) problemet er at det er ikke den "rigtig" måde at gøre det, da når du skifter fra X og til screen så ændrer layout til qwerty.
Også et andet problem som jeg senere fundet, var at dumpkeys output er den standart qwerty dk layout og ikke den man senere har "feeded" systemed via xmodmap.
Avatar billede alexandre Nybegynder
23. marts 2005 - 18:48 #3
lukker