Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
04. februar 2005 - 23:07 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

netværk mellem 2 com

Hej

Vi er to gutter som skal have sat vores com sammen i morgen(lørdag), så vi kan spille netværk sammen.

MEN, Hvordan gør vi. Jeg har en switch til det men ved ikke helt hvordan vi gør.
¨

Sidest fik vi ikke spille fordi vi ikke kunne finde ud af hvordan vi gør.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede draco999 Nybegynder
04. februar 2005 - 23:13 #1
først ville jeg bare smide swicthen på også jeres kabler i komputeren og der efter pøve at se om i kan finde den anden komputer. Hvis i ikke kan så husk at hvis i har nogen form for Ip adresse eller instilinger sat til fra jeres Hjemme Internet skal dette deaktiveres så windows selv henter ip adressen fra DHCP hvis i også vil på internettet.

I kan dog også for at gøre det lidt lettere for koomputeren selv definer en ip adresse selv  Fx

10.0.0.4 og 10.0.0.5
Undermaks 255.255.255.0
og derefter ok

eller i kan bruge "standart ip" 192.168.x.x
og undermas 255.255.255.0

det skulle meget gerne virke prøv evt også at deaktivere Windows Firewall og hvis en af jer har Norton Virus scanner/ eller system works prøv at deaktiver dette også Norton har en tendens til lukke for at man kan finde hinannen.

Håber det virker. for jer..
Avatar billede drip Nybegynder
04. februar 2005 - 23:23 #2
Det er en utrolig nem måde, hvis I bruger switch.
Gå ind i "Netværkssteder", den kan ofte findes på skrivebordet, derefter højreklikker du på din lanforbindelse, og vælger egenskaber. Når du er inde i "Egenskaber for LAN-forbindelse" finder du "Installer..", hvorefter et lille vindue gerne skulle åbne sig! Her vælger du Protokol, og derefter "NWLink IPX/SPX/NetBIOS-..", og genstarter. Så skulle i kunne finde hinanden uden problemer.

I et tilfælde har jeg dog oplevet af firewallen i Windows XP SP2, har blokeret lan adgang, men så skal man bare fjern blokeringen af programmet man spiller over lan med. Desuden kan man med denne metode benytte Internettet.
Avatar billede drip Nybegynder
04. februar 2005 - 23:26 #3
Det skal siges, at når I er ved finde hinanden, under Netværkssteder, vil I ikke kunne se hinanden, før I deler nogle filer, dog vil I kunne gå ind i arbejdsgruppecomputere.

HUSK!! At være i samme arbejdsgruppe.
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. februar 2005 - 00:10 #4
har ikke lige læst de andres svar.

men den nemmeste måde mener jeg nu stadi er.
smid et kabel i din lan port over til switch og en fra hans over i switch. I kan også bare bruge et krydset netværks kabel direkte mellem jeres pcér.

del jeres mappe. højre klik på den mappe der skal deles og vælg deling.

Omkring arbejdsgruppe går i ind i kontrolpanelet og i system og der inden skriver i f.eks på begge to arbejdsgruppe eller mshome.

nu går i, i start og søger på den andens pcér. men i kan nok højst muligt ikke komme ind på hinandens pcér hvis den kan finde det.

Gå ind i kontrolpanelet og netværksforbindelser og egenskaber og slå den indbygget firewall fra.

Så skulle det hele køre som glat is.

Prøv bare at starte med at dele en ting på pc og hvis den brokker sig når i søger så slå den indbygget firewall fra. Hvis det så stadi ikke virker kan du prøve de andre ting som jeg skriver.
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. februar 2005 - 00:13 #5
arh læste lige jeres andres svar. det samme som jeg skriver. problemmet "plejer" bare at være den indbygget firewall som driller alle.
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
05. februar 2005 - 08:03 #6
Darco999-> 192.168.x.x med subnetmask 255.255.255.0 vil kun virke hvis man har det sammen tal i tredje octet i IP-addressen på begge pluter, da de ellers vil ligge på hvert sit subnet.