Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2005 - 16:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Komprimer billeder

Hejsa...

Nogen der kender et lille program til at komprimere billeder ?

Jeg ved at man kan få ens billeder til at flyder fra 150KB til ca. 30KB når man bare åbner dem i paint og gemmer dem med et andet filnavn, men det tager bare for lang tid når jeg skal i gennem 300 billeder :-( Så jeg leder efter et program hvor man kan vælge alle ens billeder på en gang, så jeg slipper for en masse arbejde...
Avatar billede areon Nybegynder
04. februar 2005 - 16:05 #1
ja hvilket styrersystem har du?

Hvis du har Microsoft Office xp eller nyere ligger der et program der der hedder Microsoft Office Picture Manager og her er det næsten så let som at "urinere" i sneen... :)

Ind under "picture" i topMenuBaren og "Compress Pictures" og så kan man ellers klikke sig til den løsning man ønsker. Meget let og brugbart. :)

Ellers er der jo selvfølgelig den mere proff måde: PhotoShop eller CorelDraw.. :)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2005 - 16:10 #2
Areon > Den har jeg prøvet, men hvis jeg komprimer billedet bliver størelsen også mindre, vil gerne bevare samme størelse på på billedet (størelse = 640x480)
Avatar billede mr.malmros Juniormester
04. februar 2005 - 16:14 #3
Prøv med http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm
Det er gratis og ret nemt at bruge og lader dig lave alt muligt...
Avatar billede mr.malmros Juniormester
04. februar 2005 - 16:25 #4
Spørg løs om funtionerne hvis det er...
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2005 - 16:31 #5
xxgullexx > Det var lige det program jeg søgte... Takker :-)
Avatar billede mr.malmros Juniormester
04. februar 2005 - 16:36 #6
Selv tak... faktisk kendte jeg det ikke, men da jeg så dit spørgsmål ville jeg finde et program vi begge kan bruge. :D Også fordi at den gemmer dine metadata med i de konverterede billeder.