Avatar billede jan_h Nybegynder
03. februar 2005 - 21:22 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket kabinet? Lian Li PC-6277B vs SilverStone TJ-05-ST

Jeg skal købe et nyt kabinet inden for meget få dage (helst 2-3 dage) da jeg er ved at løbe tør for tålmodighed.
Efter meget lang søgning på nettet er jeg kommet frem til at jeg ønsker enten SilverStone TJ-05-ST eller Lian Li PC-6277B.

Men hvilket skal jeg vælge?
SilverStone TJ-05-ST, koster kun 1300 dkk kr, men så skal der bruges penge på stiksav og laser-cut/indbygningskit til fan (for ikke at nævne det besvær der skal til for at lave hul i toppen af kabinet).

Lian Li PC-6277B, koster hele 1800 dkk kr, men så er der allerede "forberedt" til vandkøling, da der er hul i toppen til en 120mm fan + radiator (og et slags gitter over). Med denne løsning skal jeg altså ik bruge tid og penge på at modde.

Lian Li kabinettet har desuden den fordel at den er meget let i vægt. Men den ulempe at den har siderude (synes ikke det er flot at se på indmaden + ruden meget let bliver grim og ridset).

SilverStone kabinettet har den fordel at den har 2 normale sider og display med mange funktioner. Men er desværre ret tung (ca 13-15kg såvidt jeg husker, har fundet lidt forskellige tal...).

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gå efter. Prismæssigt er det næsten det samme, om jeg vælger Lian Li eller SilverStone (da jeg som sagt ved SilverStone skal købe stiksav osv).
Hvad ville I vælge og hvorfor??
Er der nogle af jer som har et af kabinetterne, som vil fortælle hvorvidt det kan anbefales osv?

Tjek video-review af SilverStone TJ-05-ST: http://www.3dgameman.com/vr/silverstone/tj05st_cas... (tryk "I ACCEPT" og så "CLICK HERE 512")
og http://www.silverstonetek.com/products-tj05.htm

Tjek review af Lian Li PC-6277B her:
http://www.dansdata.com/pc6277b.htm
Avatar billede firebird Nybegynder
04. februar 2005 - 08:35 #1
Med hensyn yil water cooling ville jeg anbefale den Lian Li. Men jeg er betænksom om der kun er plads til 3 3,5" hd. Der er mange bunkorte der understøtter 2-4 UDMA + 4-8 SATA hd i raid! Der er osse nogle water cooling der sættes oven på kabinetet. Så i den vinkel den Silverstone er måske det bedste. Der er osse en anden Silverstone mere pratiske som udnytter topen af kabinetet bedre og understøtter 8 hd:
http://www.silverstonetek.com/products-tj06.htm
Avatar billede jan_h Nybegynder
04. februar 2005 - 09:02 #2
Jeg bryder mig ikke om TJ-06's dimensioner. Det er alt for kort et kabinet. 474mm, mod lian li's 590mm og silervstone TJ-05-ST's 617mm.

Det skal være langt så der er god plads til fan i toppen osv.
Avatar billede firebird Nybegynder
04. februar 2005 - 14:31 #3
Ok. For mig er det lige omvendt: Tj05-ST kunne ikke passe i mit computer bord og jeg ville have det svært at komme til, jeg har nemlig ikke meget plads foran bordet! :D Men så er det godt at der findes forskellige størelser!
Hvad for nogen dansk forhandler kan du købe en Silverstone fra? Jeg hørt det er dyrt at købe fra en amerikansk firma med hensyn til transport, tolds afgift osv.
Avatar billede jan_h Nybegynder
04. februar 2005 - 21:17 #4
Avatar billede jan_h Nybegynder
05. februar 2005 - 17:45 #5
køber lian-li'et. Der var ikke meget hjælp at hente herinde. Havde håbet på nogle havde set/ejede et af kabinetterne.
Firebird, dit svar kunne ikke bruges til noget men du får alligevel 30 points.
Avatar billede firebird Nybegynder
10. februar 2005 - 21:45 #6
Ok. Jeg tror ikke du kan blive meget skuffet med Lian Li. Det ville jeg osse købe hvis jeg fik plads til det. Bare et med flere hd slots. Takker for point og ikke mindst for linket.
Avatar billede jan_h Nybegynder
10. februar 2005 - 23:17 #7
Man kan købe ekstra originale lian-li hd modules. Så kan man pludselig få plads til 6 eller 9 hdds. selvfølgelig på bekostning af 5 1/4 slots.