Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
03. februar 2005 - 21:07 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Lukning for piratkopiering på Linksys Router?

Kære Eksperter,
jeg sidder her på en andelsboligforeningens internetforbindelse som desværre har været næsten blokeret hele dagen da en af beboerne i foreningen downloader.

Da jeg administrerer forbindelsen (2MBit ADSL til 10 beboere) har jeg væeret inde og se på routeren: Linksys Etherfast® Cable/DSL Router     BEFSR41 V3

Desværre kan jeg ikke se hvordan man lukker for porte eller tildeler porte en lavere hastighed.
Port 4662 bliver brugt flittigt.

Findes der mon en løsning der kan fordele internetforbindelsen mellem computernei netværket.
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2005 - 21:25 #1
ja der findes løsninger som kan det sidste, men det kræver en server du stiller op! hvis du bare blokere 4662 så bloker du ihvertfald for emule/edonkey til at kunne bruges.
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2005 - 21:29 #2
Du kan læse det imanualen her ftp://ftp.linksys.com/pdf/befsr41V3_ug.pdf (og det er på side 22 (det er det side tal som står på papiret og ikke hvad adobe siger)
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2005 - 21:51 #3
Gå ind i routeren, klik på faneblad Advanced, klik på faneblad: Filters

Gå ned i Filtered private port range og sæt følgende filter.

1.  Lad den stå på: BOTH  Skiv i felt: 4661~4672
Klik på apply for at gemme.

Nu er der lukket for portene, som edonkey og emule benytter.
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
03. februar 2005 - 21:57 #4
haverslev, du har det rigtige svar.
Desværre får jeg en rød skærm med teksten:
Error 404 Not Found

Bad request or resource not found.

når jeg klikke på Save Settings

Nogle ideer???
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2005 - 22:02 #5
(det er det samme som står i manualen på den side jeg henviser til)
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2005 - 22:03 #6
prøv at lave dem på 2 liner så.
en sat på: TCP 4661~4672
en sat på: UDP 4661~4672

Jeg har en router magen til og har ingen problemer med at køre det på en linie.
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2005 - 22:04 #7
bob bob, prøv evt, at ændre det sidste tal til: 4671 ;)
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
03. februar 2005 - 22:15 #8
jeg har prøvet mange portnummerkombinationer
og jeg er kommet frem til at jeg ikke kan bruge numre over 999
lyder dette bekendt?
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2005 - 22:19 #9
Næ, men kører du med nyeste firmware version ?

Klik på faneblad: HELP
Klik på: Upgrade Firmware
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
03. februar 2005 - 22:25 #10
ja, det er den nye firmware

jeg lukker, fordeler points og kontakter min internetudbyder i morgen
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2005 - 22:28 #11
Ps. kører du med aktiveret firewall på den?
Måske skal du lige deaktivere den imens, men jeg er ikke sikker.
jeg kører ikke selv med den firewall og kan derfor ikke aprøve det for dig :o)
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
03. februar 2005 - 22:34 #12
jeg tror ikke der er firewall indbygget
tænker du på:     Block Anonymous Internet Requests Enabled ?
det virkede heller ikke at slå den fra
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2005 - 22:36 #13
øv, troede lige -desværre ;)