Avatar billede slox Nybegynder
03. februar 2005 - 16:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjerne hacker

Hey Eksperten.

Jeg er i tvivl om, om jeg er blevet hacket... Jeg ville vide, om man kan finde ud af, om man har en evt. hacker på sin computer.
Og er der nogen måde, som man kan fjerne den på?

Slox
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2005 - 16:52 #1
Formatering og reinstallation fra sikre medier er eneste 100% sikre metode hvis hackeren er god
Avatar billede triple-x Nybegynder
03. februar 2005 - 16:58 #2
hive internet stikket ud er vel lige så effektiv ;)
Avatar billede moocher Nybegynder
03. februar 2005 - 17:13 #3
Den eneste måde man er sikret for hackning er

1) Slukke den
2) I et pengeskab
3) begrave den under 3 meter jord eet hemmeligt sted

:D

Jeg mener ikke at du direkte kan tjekke det, du kan bede et antivirus program undersøge alle dine drev, men stadig er intet 100% sikkert men tæt på
Avatar billede slox Nybegynder
03. februar 2005 - 17:44 #4
Jeg acceptere, hvis du lige svarer på, om jeg KAN fjerne en hacker?
Avatar billede plx Nybegynder
03. februar 2005 - 18:06 #5
Man KAN godt. Men som bufferzone siger, afhængigt af hackerens skills, kræver det lige så store skills af dig, at fjerne det software som han måtte have installeret.

Windows er et stort system. Sådan software kan gemmes rigtig mange steder. Selv den bedste kan overse noget.

Hvis jeg havde mistanke om noget på mit system, så ville den få sig en omgang formatering
Avatar billede kalp Novice
03. februar 2005 - 19:16 #6
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
Download og scan.. kopir en log herind så kan vi da se om du har trojan på din pc.
Avatar billede plx Nybegynder
03. februar 2005 - 19:22 #7
Hvis man kan se trojaneren med hijackthis, er det en amatør
Avatar billede slox Nybegynder
04. februar 2005 - 16:29 #8
Hvis jeg formatere min pc, fjerner den så ozze hackeren?
Avatar billede slox Nybegynder
04. februar 2005 - 16:30 #9
Hvordan giver jeg point? Er ny herinde
Avatar billede moocher Nybegynder
04. februar 2005 - 19:02 #10
Hvis du formaterer fjerne det hackeren, men det garantere ikke at han kommer igen. Men ja det fjerner ham