Avatar billede mr_webber Nybegynder
02. februar 2005 - 22:23 Der er 18 kommentarer

Ændre bits på Skrivebords ikoner?

Jaa.. Hvordan gør jeg det.. De er nemlig ikke blevet større.. Men der er åbenbart sket et eller andet så man ikke kan se hele navnet som f.eks Denne Computer.. Så står der bare Denne Com.. Og først når man trykker på den så den bliver markeret, bliver hele navnet vist..
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 22:25 #1
prøv at højreklikke på skrivebordet og vælge egenskaber...tryk på fanen udseende.. og tjek om skriftstørrelsen er normal
Avatar billede mr_webber Nybegynder
02. februar 2005 - 22:33 #2
Det har jeg prøvet, og den står på normal..
Avatar billede mr_webber Nybegynder
02. februar 2005 - 22:42 #3
Forresten, det er kommet efter jeg brugte programmet StyleXP.. Satte den tilbage på 32 bits igen.. Men efter det er den ret fucked op..
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 22:43 #4
Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.

og tryk på gendan standard indstillinger
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 22:43 #5
bagefter tryk på.. anvend  på alle mapper
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 23:19 #6
hjalp det?
Avatar billede halifax Nybegynder
03. februar 2005 - 00:44 #7
Har du ændret på størrelsen det vandrette mellemrum mellem iconer, så det er blevet mindre? Hvis ja, levner det mindre plads til tekst under icon.

Min settting for vandret mellemrum er 99 (pixel). Synes det giver rimelig plads til tekst.
Avatar billede gratis Nybegynder
03. februar 2005 - 01:48 #8
en mulighed mere, højreklik på skrivebordret, vælg egenskaber --> Temaer , skift til foreks "Windows Classic" tryk på anvend, skift tilbage til det tema du vil bruge.Du sq nu få standard indstillingerne tilbage igen.
Avatar billede mr_webber Nybegynder
03. februar 2005 - 12:09 #9
Gratis.. Det hjalp heller ikke.. Desværre..

Halifax, kan du lige beskrive hvordan jeg gør det?
Avatar billede gratis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:16 #10
højreklik på skrivebordret, vælg egenskaber --> Udseende --> Avanceret -->og kig på dette billed http://img136.exs.cx/my.php?loc=img136&image=iconspacing2tw.png
Avatar billede halifax Nybegynder
03. februar 2005 - 12:25 #11
Sp: Halifax, kan du lige beskrive hvordan jeg gør det?
Sv: gratis viser fremgangsmåden i billed-link ovenfor.

Ved at afsætte mere plads mellem iconer, bliver der plads til et bredere tekstfelt under hvert icon.
Tror det er løsningen.
Avatar billede mr_webber Nybegynder
03. februar 2005 - 12:28 #12
Hmm.. Tror det kan være løsningen.. Fortæl mig så lige hvad Standart indstillingerne er?
Avatar billede mr_webber Nybegynder
03. februar 2005 - 12:31 #13
Hvad er standartet både for skift og størrelse af ikoner, for tror nemlig den har lavet det hele om..
Avatar billede gratis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:31 #14
som vist på billedet 43 :)
Avatar billede gratis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:35 #15
afstand 43 ikon størrelse 32
Avatar billede mr_webber Nybegynder
03. februar 2005 - 12:35 #16
Okay.. Det har ikke hjulpet noget.. Men tror det er fordi den har lavet om på selve skriftypen og størrelsen af ikonet, Man kan vælge "Ikon" inde under det i os har skrevet.. Hvad er standartet for det derinde?
Avatar billede halifax Nybegynder
03. februar 2005 - 12:40 #17
Standardskrift: Tahoma i 8 punkt skriftstørrelse.

grats anfører 43 (pixels) for afstand. Det er for lidt. Selve iconet er 32 pixel og dvs at tekstfeltet kun er 9 pixels bredere = 43.
Som tidl. oplyst er indstillingen hos mig 99. Det må være Windows standard, da jeg aldrig har ændret på det
Avatar billede gratis Nybegynder
03. februar 2005 - 12:46 #18
har heller ikke ændret någet og hos mig er det 43 ,men what ever bare det virker :)